Frågor ang Srv variator

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
fins det några inställningar man kan ändra på dom? vill ha lite högre tillslagsvarv.samt att när man kör ut i snön villl den inte växla ner på engång..
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
går väl att byta fjäder i primärvariatorn till en med högre förtryck,årsmodell på srv´n?vad sitter det för variator på den?men jag tycker du ska serva/rengöra variatorerna till att börja med så dom kan växla upp&ned ordentligt.
 

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
är en -90 tänkte skruva isär dom i morn och kolla så allt ser bra ut..vart får man tag i fjäder och vad ska man ha för nån?
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
är det yamaha´s variator så borde nog en yamaha åf kunna hjälpa dig med en som borde passa dina önskemål,samt tabell över färgmärkning samt förtryck&sluttryck,eller nån i din närhet som har duells sortiment kanske.men kolla upp dom innan du gör nåt inköp av fjäder.
 

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
srv har pz variator original mellan 84-91.
mellan 81-83 har den comet variator.
lite osäker på brytdatum men det är därikring.
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
srv har pz variator original mellan 84-91.
mellan 81-83 har den comet variator.
lite osäker på brytdatum men det är därikring.
vet att det sitter en pzá original på 90áns srv men det är ju en 17år gammal skoter så det KAN ju vara så att den är utbytt mot comet eller till och med en polaris-p85 variator så därför en liten fundering kring det.:hmmmm2:
 

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
vet att det sitter en pzá original på 90áns srv men det är ju en 17år gammal skoter så det KAN ju vara så att den är utbytt mot comet eller till och med en polaris-p85 variator så därför en liten fundering kring det.:hmmmm2:
Var inget påhopp på dig,bara lite info till trådskaparen:hello:
 

fille

Välkänd medlem
28 sept 2006
128
0
6
Töre
fins det några inställningar man kan ändra på dom? vill ha lite högre tillslagsvarv.samt att när man kör ut i snön villl den inte växla ner på engång..
skulle villja rekomendera dej att köpa en comet 108 exp, har inte en sån på min men 2 kompisar har de å deras srv:ar går riktigt bra:D
 

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
skulle villja rekomendera dej att köpa en comet 108 exp, har inte en sån på min men 2 kompisar har de å deras srv:ar går riktigt bra:D

har funderingar på det..fins dom färdig bestykade att köpa?
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
har funderingar på det..fins dom färdig bestykade att köpa?
det finns att inhandla färdigbestyckat hos duells bland andra men det blir inte billigt COMET 108 exp inkl fjäder och vikter=5244 riksdaler
ingen prisskillnad för 108C variatorn
 

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
det finns att inhandla färdigbestyckat hos duells bland andra men det blir inte billigt COMET 108 exp inkl fjäder och vikter=5244 riksdaler
ingen prisskillnad för 108C variatorn

Lite väll mycket för en gammel skoter det...powerblock då? dom är väll billigare? hadde en sån på en et och det funkade kannon bra
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Lite väll mycket för en gammel skoter det...powerblock då? dom är väll billigare? hadde en sån på en et och det funkade kannon bra
kan ju fungera med en sån eller så finns ju comet 94c oxå men dessa är nog mest till för arbetsmaskiner,men sökt efter begagnat?kan ju finnas till rätt peng.
 

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
du kan ju köpa en komplett variator på en demontering och sen komplettera med dom vikter/fjäder som srv'n ska ha + ev. bussningar som kanske är dåliga,Rinab med flera har sånt.
men satsa då inte på en 94c eller liknande,då dom är lite i enklaste laget.
 

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
kam man inte ställa sekundären på dom? hur isåfall? och vad blir det för skillnad?
 

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
Har skruvat isär primären nu och den var ganska så dålig alla bussningar slut och så vidare...om jag nu får tag i en comet 108 exp eller linknade hur vet jag vad jag ska ha för vikter + fjäder i den?