Är det fler som står där ute med trasig skoter när snön nu äntligen har kommit

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Japp, 10mil han jag köra med nyförvärvet sen nöp motorn, Olje pumpen hade lossnat och sen kan du ju själv räkna ut vad som hände.

Så nu har man skickat iväg cylindern på nikasil och nya kolvar är beställda.
Kommer ta flera veckor och i mitten av januari hoppas jag få tillbaka cylindern.

Är det fler där ute som kört sönder nu precis när snön kom och får vänta i evigheter?

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
jo mattan gick av i våren så var jag tvungen och köpa en matta till en lynx light 377 95 och hos b.lundström var jag tvungen att punga ut för ca 7200 men så köppte jag en beg 345*38*25 mms kammar och förlängde..besällde fel matta en gång:S

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
31
luleå/Ösd/Storåbränna
Haha joo jag körde ut min från ladan för sesongen och skulle ta den till garage för genomgång... Nån platsbrika gick av i boggin å allt typ lossnade.. Den var åxå väldigt lååg.. :rolleyes:

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
ne har bytt till 4-takt för två veckor sen men innan det så hadde jag en trasig skoter...:p

holmgren_

Välkänd medlem
21 nov 2006
242
0
16
Boden
Ja, tyvärr igen! Förhoppningsvis är det fixat tills imorgon eller kanske senare i veckan. Hoppas dock kunna köra lite i helgen.

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Räknas det om det står en massa bråte typ gräsklippartraktorer etc. i vägen som jag inte idats flytta ännu?

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
mja, beställde grejjer från bengan för över en månad sen men har inte fått dom än, däremot härt rykten om att han gått i KK så nu blir dte väl en duktig försening innan man får igång skiten, dock är det kanske möjligt att bonna ihop den så man kan ta en provtur kanske....suuugen är man ju så det räcker.....

skidoo_ss24

Välkänd medlem
4 nov 2004
622
0
16
Ockelbo
Japp, Håller på att byta buk och nita om trailingarms infästningarna.....men jag känner mig inte stressad, bara regn, regn, regn och åter regn:bawling:. enda kravet är att den ska vara klar till v5:laugh:

//Fredde......gävle

R

Robin

Själv så är det hur mycket snö som helst ute och så sitter man här med en skoter som är 95% klar.

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
mja, beställde grejjer från bengan för över en månad sen men har inte fått dom än, däremot härt rykten om att han gått i KK så nu blir dte väl en duktig försening innan man får igång skiten, dock är det kanske möjligt att bonna ihop den så man kan ta en provtur kanske....suuugen är man ju så det räcker.....
Det var ett tag sen bengans gick i konka..

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Det räknas som brist på intresse.
Hehe ja kanske det men med det lokala snödjupet så står den lika bra där den står ett tag till...intresset är väl inget jättefel på tror jag, har ju hunnit med att "renovera" en GLS 3500 samt snygga till en gammal ElTigre nu på försäsongen :)