jag har läst nånstans att den skall väga 544 lbs. det blir runt 260 kg.
haha ja Revo=tunga as nämen tyngre än normala sportskotrar, ändå är de samma tillverkare som ski-doo, som för örigt är väldigt lättaå fan väger RE:n så pass mycket eller ska man säga yamahan så pass lite? Tyckte det var kul iaf att se att dom fått ner vikten sen dom första rx1orna kom.
Rätt! 28 liter. Min teori är att de har minskat tanken för att få ner vikten som du sa, men också för att de anser att en ny revo 800tar sig lika långt med sin 40l tank som nytron med sin 28 liters. Hoppas någon förstår vad ja menarMen hur mycket rymmer tanken på nytron?
Har för mig att den bara rymmer cirka 28 liter!( rätta mig om jag har fel)
Tankar man bara 28 liter i lynxen så väger den alltså ganska mycket mindre=)
Verkar nästan att yamaha har miskat tanken för att få ner vikten på pappret.
Mycket möjligt Men det var ett smart drag iaf. För är ju så himla många personer som bara gnäller på hur mycket yamaha väger och nu ser det ju ut som att dom väger så mycket mindre:aetsch:Rätt! 28 liter. Min teori är att de har minskat tanken för att få ner vikten som du sa, men också för att de anser att en ny revo 800tar sig lika långt med sin 40l tank som nytron med sin 28 liters. Hoppas någon förstår vad ja menar
ganska säker att 800 tar sig längre på 40 liter än nytron på 28, så stor skilnad i bränsleförbrukning är det inte, antar att det inte är så svårt att få 800r att ta ca 1,5/milen i fjällenRätt! 28 liter. Min teori är att de har minskat tanken för att få ner vikten som du sa, men också för att de anser att en ny revo 800tar sig lika långt med sin 40l tank som nytron med sin 28 liters. Hoppas någon förstår vad ja menar
ganska säker att 800 tar sig längre på 40 liter än nytron på 28, så stor skilnad i bränsleförbrukning är det inte, antar att det inte är så svårt att få 800r att ta ca 1,5/milen i fjällen
läs inlägget innan!! pajas..Snabb fråga bara, hur långt kommer lynxen på sin tank jämfört med Yamahan???? det är väl ändå det som räknas alltså skillnaden på hur långt man kommer på tanken. Har jag en skoter med 90 l tank är det ju ointressant om den drar 30l/mil eller??:stupid::stupid:
Nej, nytron drar betydligt mindre och tar sig minst lika långt.ganska säker att 800 tar sig längre på 40 liter än nytron på 28, så stor skilnad i bränsleförbrukning är det inte, antar att det inte är så svårt att få 800r att ta ca 1,5/milen i fjällen
ojj, förlåt.Borge sorry om du tycker att jag är en pajas....... men om du skulle bemöda dig ett kolla på tiden för inläggen så kanske du kan räkna ut att jag satt och filade på mitt inlägg när du la ut ditt så jag såg alldrig vad du skrev innan jag postade mitt......när vi nu har ungefär samma åsikter så är vi väl pajasar båda två då