nya ski-doo rev xp

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
jag har kört en renegade 800r på isen litegrann, den går ruskigt bra och tror inte det finns många nackdelar....

Ja en kanske, att det är kallt att köra fort pga den låga rutan =)

Simon_

Välkänd medlem
2 okt 2006
126
0
6
Kalix
Jag har kört tnt, den går sjukt bra med tanke på motorn!!! grymt rolig är den också ;)! enda nackdelen är att de är bökigt å ta av variatorskyddet :D

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Var ute med 800:an första turen igår...
Fördelar:
Björnstark motor...
Känns väldigt lätt och smidig, både i på marken och i luften...
Körställning när man sitter, mycket bättre än förra reven...

Nackdelar:
Handtagsvärmarna är redan trasiga, höger sida pajade efter två mil, vänster höll c:a en mil till...
Vibrerar en del på mellanvarv, även ganska högt motorljud runt 6000 varv när du åker led. Blir nästan som nån slags resonans. Vid högre och lägre varv går den tyst...

Henrik.E

Välkänd medlem
5 dec 2006
234
0
16
Dalarna
Har nu kört 12 mil med Renegade 800:an.
Handtagsvärmarna trasiga efter 3 mil.
Riktigt imponerande bränsleförbrukning iaf. Fick i 20,6 liter efter 12 mil. Alltså 1,72 l/mil. 80% friåkning 20% led.
Har monterat 44 matta men fick slipa ner några poppnitar i tunneln som tog i mattan. Kanske var lika trångt mellan tunneln och mattan på Rev renegade?
Instrumenteringen är inställd på att visa brittiska enheter. Nån som lyckats ställa om den till km? Måste tydligen programeras om av åf vad jag hört.

Klangebo

Välkänd medlem
26 okt 2007
248
0
16
Mora
Jag undrar om xp'en beter sig sådär konstigt som man ser på vissa filmer, typ som att boggin trycks ihop och skidorna lägger sig 2-3 dm över marken. Ser skit mysko ut!
Eller gur det att åka på "riktiga" skidres med dom?
Vad jag sätt är det framför allt mxz 800r som beter sig så.
Skriv gärna mer om era nya skidoos är intreserad av xp!
Tack på förhand :)

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Jag undrar om xp'en beter sig sådär konstigt som man ser på vissa filmer, typ som att boggin trycks ihop och skidorna lägger sig 2-3 dm över marken. Ser skit mysko ut!
Eller gur det att åka på "riktiga" skidres med dom?
Vad jag sätt är det framför allt mxz 800r som beter sig så.
Skriv gärna mer om era nya skidoos är intreserad av xp!
Tack på förhand :)
Är inga problem att åka med riktiga res, trots den lilla 32-mattan...
Den drar ihop boggin som du sett på filmerna, men det är antagligen bara att justera bort med saxstoppen så boggin blir mer kopplad...
Är väldigt nöjd med min förutom barnsjukdomarna...
Känns väldigt smidig och lätt samt ett riktigt ryt i motorn...

Klangebo

Välkänd medlem
26 okt 2007
248
0
16
Mora
okej, låter bra det! står nämligen i valet mellan en mxz 800r xp och en lynx 800r. Vet att lynxen är vldigt rolig lek maskin med fantastiska skidres. Men xp'n har ju både vikten och nytt chassi till sin fördel. Men frågan är om ni som åker xp tror att den är lika rolig och busig som lynxen är? Inget lätt val det här :p hjälp mig gärna :)

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Inte ny men kan skriva lite mer nu när man börjat åka på riktigt...
Har åkt c:a 50 mil på min nu.
Blir bara mer och mer nöjd... Maken till smidig maskin har jag aldrig kört...

Var ute på en leksväng idag, hittade ett lagom brant hygge med bra med snö...
Pluggen i styret och du åker på rullen så långt du vill, sen är det bara att flytta vikten lite när du vill svänga... Har aldrig känt så förut, tyckte aldrig man kunde bestämma över maskinen när det gick med skidorna i luften, men den här känns mycket enklare att bestämma över...
Gillar ledegenskaperna skarpt med, knivskarp styrning, känns som man kan lita på att det verkligen svänger när det behövs, den känslan fick jag aldrig med förra reven...
Dämperiet funkar bra för mig, allt är nästan ställt på det mjukaste (men då är man en lättviktare själv)

Har fixat läcket i kedjehuset, nu är det bara hoppas att åf får hem handtagsvärmarna snart...

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
Jag skulle lätt valt lynxen nu i år, eftersom att då slipper du ha skotern på service hela tiden och du kan njuta av att köra=) sen nästa år slår du till och testar en xp, då slipper du barnsjukdomarna osv =)

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Sv: Re: nya ski-doo rev xp

Jag skulle lätt valt lynxen nu i år, eftersom att då slipper du ha skotern på service hela tiden och du kan njuta av att köra=) sen nästa år slår du till och testar en xp, då slipper du barnsjukdomarna osv =)
Ja du, tur att det finns folk som vet, för du har väl kört nya XP:n en hel del eftersom du uttalar dig...
Har kört 50-60 mil, fixade oljeläcket, tog en timme...
Hade lite samma tankar om barnsjukdomar och visst är det trist att dom finns, men ser det inte som nåt jätteproblem...
Allt annat väger upp det med råge...

Heel Clicker

Välkänd medlem
1 jan 2000
350
1
16
Grängesberg
A.Holm:
"Pluggen i styret och du åker på rullen så långt du vill, sen är det bara att flytta vikten lite när du vill svänga..."

Tjaa... nu vet väl alla som känner honom, att han kan köra ALLT på "rullen" :)
Så dessa ord väger inte så tungt :laugh:

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
A.Holm:
"Pluggen i styret och du åker på rullen så långt du vill, sen är det bara att flytta vikten lite när du vill svänga..."

Tjaa... nu vet väl alla som känner honom, att han kan köra ALLT på "rullen" :)
Så dessa ord väger inte så tungt :laugh:
Ehh jaha...