Plastskidor på V-max med termosdämpare?

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
50
Matfors
Sitter och klurar på om det skall investeras i nya plastbelag eller om man skulle försöka hitta några begagnade plastskidor. Org plåtskidorna är ju inte så sexiga...:rolleyes: Då är ju bara frågan, går det få plastskidor från tex nyare Yamaha att passa eller är det för mycket jobb för att det skall vara värt de? Eller vet nån om det till och med går få att passa från andra märken? Fick även häng på ett par aluskidor från en v-max 4 men 1500:- för beggade aluskidor från -92 är inte de lite mycket?

Hoppas nån sitter inne med massa bra fakta i detta ämne!

Tackar på förhand
/Niklas

Dawn!

Välkänd medlem
16 dec 2007
184
0
6
kiruna
joo fan.. bara fixa så det passaer :p hårt alltid.. la plastskidor på min gammla skoter.. var en polaris longtrack :p

ducatimonster

Välkänd medlem
7 okt 2005
270
0
16
Stockholm
Hej hopp

jag köpte plastskidor till min vmax mm 97, som hade plåt orginal då, jag tyckte det var stor skillnad, plasten är ju mer komfort i än plåt, och det bör svänga något bättre, ja ochså är dom lättare, visst är aluminium skidorna hemskt coola men jag skulle nog gå på plast...
1500 hittar du väl plastskidor för med lite tur...kompletta..
så mycket lär du inte behöva göra om, be om måtten när du hittar några..
jag har faktiskt köpt ett par splitter nya precisionskidor som jag ska testa på min rx1 mm, får se vilka jag behåller, kan det vara intressant..

//js

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
50
Matfors
Hej hopp

jag köpte plastskidor till min vmax mm 97, som hade plåt orginal då, jag tyckte det var stor skillnad, plasten är ju mer komfort i än plåt, och det bör svänga något bättre, ja ochså är dom lättare, visst är aluminium skidorna hemskt coola men jag skulle nog gå på plast...
1500 hittar du väl plastskidor för med lite tur...kompletta..
så mycket lär du inte behöva göra om, be om måtten när du hittar några..
jag har faktiskt köpt ett par splitter nya precisionskidor som jag ska testa på min rx1 mm, får se vilka jag behåller, kan det vara intressant..

//js
Tack för svar! Ja jag tycker ju de borde gå få dit. Alu är ju coolt men plasten må ju vara bättre i slutändan, inga svetsfogar som kan spricka etc plus att den ger med sig lite om man kör på nåt.

Absolut intresserad om du skall göra dig av med dina! Du åker alltså 4t, vad tycker du om det? Är sugen som fn på att gå över till de men har inte riktigt lyckats sälja in de hemma ännu...

/Niklas