varför kommer då frågan byggde de inte skotern mycket högre från början? Sen när du har höjt den med Dropbrackets bak, hur snyggt blir det sen när nästa ägare inte vill ha dessa på... som man ser på lynxen är de popnitade i chassit.
Hållbarheten? sett många äldre skotrar som har höjt, håller ett tag. kan ju vara bättre kvalite på fabriksgjorda grejor. Men ser lika klent ut som när man förlänger en boggi med plåtar. robin du kanske tycker att det är svammel.. Hade en Xlt -96 Xtra 12 var väldigt hög värme lampan börja lysa bra många gånger på den. fick svar från af att det blev fördålig kylning. även fast det var snö på den tiden.
"varför kommer då frågan byggde de inte skotern mycket högre från början?"
Varför hade man inte styrhöjare orginal på skotrarna? varför hade mattorna så små kammar osv det är exakt samma frågor, sånt handlar om utveckling. Varför flög dom inte till månen för 1000år sedan?
Ingen problem med hållbarheten inte, hade själv drop brackets på min skoter monterat orginal, ca 1500mil, kör fortfarande på samma dropbrackets.
Popnitar är bara att borra lös.
Ang xltn, det är väldigt stor skillnad på en skoter med kylare i tunnel och en som har kylarna på fotstegen, tro mig jag vet vad du menar med dålig kyling på äldre polaris, jag hade/har en xcr med kylarna på fotstegen och då hade den xc 101 boggi vilket är väldigt mycket lägre än xltn, dock fick även jag uppleva varningslampan x antal ggr pga bristande kylning (förra året var det över metern snö här i Kiruna).
Dom kylarna funkade enbart som fotvärmare, har därför flyttat upp dem i tunneln på det här bygget.
Jag vill inte försöka sätta rätt och fel på våra tänkesätt även om det verkar som så, men i detta fall vet jag att kylningen inte kommer påverkas på sådant sätt att det bringar problem.
Det kommer jag även tycka tills någon kan motbevisa mig med konkreta bevis.