Några "feting" res lär du inte få om du enbart tar bort dem övre brickorna. Den får mindre skidtryck och flyter upp bättre på snön men några fetingres på platt mark lär du inte få, möjligtvis i backar att den reser om det greppar. Det gör min, direkt de greppar i backar så lyfter den skidorna. På plat mark om det greppar så får man upp skotern rejält om man står 2 st på den.Då blir det att ta bort övre brickan imon, hoppas på feting res :ciao:
Har ju trots allt 32 matta. Men visst du har ju 51 kammar men då är den ju en bit längre mattan oxå.Det kanske gäller din Srx med korvskinnsmatta, blir nog att testa imon.
Jess stagen på viper är ställbara, men alla viper har inte de. Dem har 2 st muttrar som man justerar med verktyg. Om dom passar rakt över vet jag inte, var upp i en diskution tidigare och då var de någon som sa att vipers stag var längre.Men stämmer det att stagen som sitter på Viper är ställbara? Så det bara är att byta emellan en sån och en SXR? Och är dom verkligen ställbara?
Okej, ingen som vet helt säkert vilken årsmodell som har de som passar och om det är samma längd?Jess stagen på viper är ställbara, men alla viper har inte de. Dem har 2 st muttrar som man justerar med verktyg. Om dom passar rakt över vet jag inte, var upp i en diskution tidigare och då var de någon som sa att vipers stag var längre.
Hur gjorde du då? Efter all diskution......:beer:nu har jag fixat stagen o fifan vilka res jag fick idag när ja provadefifan:rock:
Är också sugen på å höra vad du har gjort och inte gjortnu har jag fixat stagen o fifan vilka res jag fick idag när ja provadefifan:rock:
Ja juste, så kan man ju också göra haha, men om man funderar på att ta bort dom utan att behöva köpa nya om man vill dit med dom igen, hur gör jag då?Nu har jag tagit bort mina övre brickor, kan säga att jag inte känner nån våldsam skilland.
Jag tog en hovtång och knipsade bort dom, orkade inte börja skruva. Dom är av plast btw
Så det är egentligen bara den bulten som sitter bakom vändhjulet? Sen går den att dela? Tänkte så jag vet vad jag ger mig in på innanTar lös roden å skruvar upp bulten i ändan.. =)
Sen delar du den och tar bort ev brickor!
//Rasmus
Nu har jag tagit bort mina övre brickor, kan säga att jag inte känner nån våldsam skilland.