Går de att bestycka om förgasarna och sätta viper pipa med tillhörande slutburk på en srxmotor? De är väl i princip likadan motor....
Tacksam för svar
Tacksam för svar
Passar tyvärr lika dåligt som att ta ett avgassystem från valfri Ski-Doo... dvs inte alls. Helt olika motorer och som Polaris-Jimmy säger helt annan portning.Går de att bestycka om förgasarna och sätta viper pipa med tillhörande slutburk på en srxmotor? De är väl i princip likadan motor....
Tacksam för svar
Undrar jag med. SRX-motorn har ju bara upsides jämfört med Vipermotorn. Även när den senare är "pipad" så åker den ju på däng. :aetsch:varför byta motor?. De är ju bara 118hk i en viper
Mina tankegångarUndrar jag med. SRX-motorn har ju bara upsides jämfört med Vipermotorn. Även när den senare är "pipad" så åker den ju på däng. :aetsch:
Nu får du berätta för nu blir vi nyfikna hur tankegångarna går. :hmmmm:
//R
Tycker inte heller att de är något bra för är ju effekten man vill åt. Men har inte råd att köpa en viper och om jag hade de så skulle jag ju inte börja bygga om en sådan ändå rätt så ny skoter.Enligt mig så är det idioti att "strypa" skotern för ombyggnation av chassit.
Men vad har jag me de att göra Om du skulle kunna vinkla om rören på nått vis ?
Stämmer. Du får varken ned en Viper eller SX/SXR motor i SRX:en. Bara att byta hela sk**en för att få det rätt tyvärr.:eviltongue:Någon som vet ifall en trippel motor från en sxR eller sx passar i srx chassit? För mig att srx:en har en annan bulkhead...:hmmmm:
Dagens roligaste kommentar!!!! :hahaha::laugh: Åker själv Yamaha, men det där var fanimej finurligt!...världens dyraste blå yamaha blöja böjd runt ditt bäcken!...
Verkar inte som om de går att flytta fram styrstången som den är nu, plastklossarna som finns i styrsystemet tillåter inte de...ska du flytta fram styrstången finns väl vettigare lösningar!?än att ha den framför motorn me tanke på att du inte kommer så långt fram ändå på skotern !kåpor/tank mm mm.varför pyramid torn på denna maskin?..låter som du vill rejsa cross o bygga om en lakerace maskin till detta?e de inte smartare då att söka sej till en som e mer byggd för detta ändamål istället för att plocka sönder o isär o förlora skoterns värde totalt?!iaf verkar det då enl mig oerhört ogenomtänkt...om det ska bli som jag tror att du tänkt dej att bygga denna maskin blir det ju omfattande byggnationer ...endast körställningen gör ju inte denna maskin till ngt crossbombar monster....fjädring etc bör ju matcha efter detta liksom....annars kommer det sluta med att du har världens dyraste blå yamaha blöja böjd runt ditt bäcken!...nå jag e ju mest lite nyfiken hur dina tankar gårberätta mer!
Ge mig några bättre anledningar varför man inte ska bygga utifrån denna underbara motor?!ska du flytta fram styrstången finns väl vettigare lösningar!?än att ha den framför motorn me tanke på att du inte kommer så långt fram ändå på skotern !kåpor/tank mm mm.varför pyramid torn på denna maskin?..låter som du vill rejsa cross o bygga om en lakerace maskin till detta?e de inte smartare då att söka sej till en som e mer byggd för detta ändamål istället för att plocka sönder o isär o förlora skoterns värde totalt?!iaf verkar det då enl mig oerhört ogenomtänkt...om det ska bli som jag tror att du tänkt dej att bygga denna maskin blir det ju omfattande byggnationer ...endast körställningen gör ju inte denna maskin till ngt crossbombar monster....fjädring etc bör ju matcha efter detta liksom....annars kommer det sluta med att du har världens dyraste blå yamaha blöja böjd runt ditt bäcken!...nå jag e ju mest lite nyfiken hur dina tankar gårberätta mer!
Sa inte att jag inte tror på bygget..o negativ e jag inte..så då e de två sakerna utagerade!!Ge mig några bättre anledningar varför man inte ska bygga utifrån denna underbara motor?!
Sluta vara så J**LA negativ.
Sen ang att det kommer bli dyrt, nja hur tänker du då?
Säg en likvärdig maskin efter all ombyggnad är väl kanske rev, rev-o, pro-xr osv vilka ligger på c:a 40-50k!
Säljer han sin nuvarande = c:a 28k
Sen då försvinner ju ALLT det roliga med att bygga svära o tänka + motorn!
Ang allt annat med däpare har han ju som sagt bytt fram, sen byta boggie osv.
Drömmen vore ju en mono-shock boggie
Jag tror allt på detta projekt.
Kör hårt .. =)
//Rasmus
Håller med dig. Låter som du vet vad du pratar om, kul med riktigt kunnande människorSa inte att jag inte tror på bygget..o negativ e jag inte..så då e de två sakerna utagerade!!
Ja sa bara min syn punkt på saker utifrån min erfarenhet ifrån skoter/racing/skoter mek/trim...20år..kanske ger en fingervisning
Angående dämperiet framgick det inte att det var gjort från början..så då e ju bara bak kvar att göra..att jag sen tyckte att pyramid konstruktion lär bli dyrt..
me tanke på att han (ursäkta jag pratar i 3dje person) säger själv att det skulle bli besvärligt med pip ombygge...o kan man inte svetsa o vrida om rör måste han ju leja ngn att göra detta=kostar inte gratis för det e ett omfattande jobb om man ska avtäcka dämpartornen som han ska fästa konstruktionen i..
kolla ner under huven på en blå-devil så ser du själv:bawling:!!man får ju knappt in ett bladmått där.vart ska han göra av piporna tex?huven på en srx e ju i princip smält på o över motor/afgasrör
därav ifrågasatte jag pyramid bla bla!...bättre vore ju att räta upp styrstången max det som går kanske ta bort luftburk mm för att göra detta möjligt o ev följa efter med tank o dyna och gärna då fotholkarna om det går/nödvändigt...o om det blir rätt pengar..dvs inte över 5-10 tusen..
men de e ju bara vad jag tycker iaf...OBS obs min personliga åsikt!...så slipper man höra gliringar veckor efter åt.
Sen e det ju en annan sak som kommer i anspråk här!...det sitter en trippel i skotern o en srx e väldigt balanserad redan som den är!men en hel del tyngre jämfört med en sxr..att sedan flytta en förare framåt 20 cm gör en J****a skillnad på skoters uppförande=framtung..vet man om detta o kanske inte bryr sig så mkt om det så e det väl upp till var o en
sen viiisst e de kul att bygga hit o dit..men man bör ju samtidigt vara realist o väga det roliga mot alla svordomar som kan uppstå och att man kanske lessnar mitt i!
I övrigt kan man stoppa i en trippel i sxr chassiet...allt går bara man ids o har orken att lägga ner tid...även en fyra!!..fasen man kan ju om man vill stoppa in en rak tolva men hur ser skotern ut sen?!?!o ska man ens kunna köra den?
hur som helst.lycka till o visa bilder o skriv lite om den sen
tänkte fixa de där med styrstången och klossen iår tills man bygger vidare. SKa ut i garaget imårrn och kolla hur de ser ut kring styrstången då jag ändå ska lacka om framvagnen och byta tillbax till orginalhuven.Tänkte på dina styrklossar i styrningen..det e ju egentligen bara den nedre som det handlar om om du ska ha den frammåt...asså den nedre som måste ha typ en maskinfräst kloss i vinkel sådu inte behöver modifiera styrstången så mkt...det bör vara enklast....upp till får manju svetsa ngt slags fäste som gör att stången kan montsreas längre fram...o sen såga ur i huven motsvarande i plasten.
Det finns väl höjningsats med tillhörande dämpare till srx vad jag minns annar kan du ju garanterat byta in din boggie på skroten om du nu ska bygga på denna maskin
annars får man ju löjligt bra fräs i sxr 700 motorn me pipes o portning.runt 150 hk på 98 oktan e ju inte alls omöjligt
Angående pyramid choosan där!!du kan ju alltid glo lite på race yamahan de hade för nå år sen (den med den första monoshock boggin i)o se vad de hade gjort på den..de var inte alls så mkt speciellt o den har de ju testat en del med...kan va ide att sno lite ideer där kanske!?den hade ju mer upprätt köställning och lättad med mm
ja det ska bli kul o se vad det blir när de e klart iaf