om jag va du skulle ja skruva bort den från skotern och så skulle jag bara stoppa ner den i en bytta/ fat lr liknande med disel. och låta den ligga dära ett tag, men ta med en pensel och pensla på den när den ligger i byttan så blir den som ny.Det är så att jag tänkte serva min sekundär variator, men jag är rätt så ny på skotrar. Skotern är en skidoo mxz 700 årsm -00. Undrade över hur man tar bort den, om det går att göra fel eller nåt? Vad ska man titta på för slitage m,m. mvh
Och om detta funkar varför inte helt enkelt ta och doppa ned hela skotern i en diesel bytta...:aetsch:om jag va du skulle ja skruva bort den från skotern och så skulle jag bara stoppa ner den i en bytta/ fat lr liknande med disel. och låta den ligga dära ett tag, men ta med en pensel och pensla på den när den ligger i byttan så blir den som ny.
det e ju bra för att det smörjer ju samtidigt upp saker också. ne men de e bara att torka av den och blåsa med en kompressor och sen e det bara att låta den ligga en dag så blir det bra. sen när man kör så försvinner det lilla sista som e kvar i den, men som sakt diesel e bra för det smörjer ochtar bort skit osvSå man kan ha diesel?? men är inte diesel fett, och blir jobbigt o få ur det ur variatorn utan att ta isär. eller har jag missuppfattat det hela ?