stänkan?!

knatt3

Välkänd medlem
12 aug 2007
173
0
16
skellefte
tjo, hur får jag stänka att stå mer utåt/bakåt istället för bara neråt?
skotern är en enduro som har den där hårda plast stänkan
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Jag hade problem att min :hahaha:"stänka" åkte in på min förra polaris. Så jag bockade till en plåtbit och popnita fast den i tunneln på insidan så den stack ut mer, då går det att vinkla till den som du vill och det tar 5 minuter att göra.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
De "stora" grabbarna har ju avklippta drivremmar som både håller tillbaks och trycker ifrån stänkisen.
 
W

w3stman

Vill bara veta, försämras kylning av slides och motorn mycket om man skulle behöva köra utan stänklapp?
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Vill bara veta, försämras kylning av slides och motorn mycket om man skulle behöva köra utan stänklapp?
Jag skulle inte tagit bort den om jag hade en västekyld skoter iaf. Tror det tar allrahelst med stryk om du inte har isrivare på hårt underlag.

Dessutom skulle jag heller inte vilja ligga bakom dig om du inte har läppen kvar.
 
W

w3stman

Jag skulle inte tagit bort den om jag hade en västekyld skoter iaf. Tror det tar allrahelst med stryk om du inte har isrivare på hårt underlag.

Dessutom skulle jag heller inte vilja ligga bakom dig om du inte har läppen kvar.
Nej men å ligga bakom mig är ju inte mitt problem :aetsch:Närrå, de skulle såklart inte vara roligt. Men undrade bara, men då vet jag. Om man skulle göra det ska det vara när det är mycket snö/nysnö..
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Jag skulle inte tagit bort den om jag hade en västekyld skoter iaf. Tror det tar allrahelst med stryk om du inte har isrivare på hårt underlag.

Dessutom skulle jag heller inte vilja ligga bakom dig om du inte har läppen kvar.
Det är ju ändå ganska riskfritt att man hamnar bakom en SXR... :aetsch:

Jag personligen ser ingen anledning till varför man skulle vilja köra utan, och kör man led så vill man ju ha så mycket kylning man kan få för slides och kylarvätska.
 
W

w3stman

Det är ju ändå ganska riskfritt att man hamnar bakom en SXR... :aetsch:

Jag personligen ser ingen anledning till varför man skulle vilja köra utan, och kör man led så vill man ju ha så mycket kylning man kan få för slides och kylarvätska.
Du hamnar inte bakom, en SXR hamnar framför å då *****r sprutar de kan ja lova.
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Vill bara veta, försämras kylning av slides och motorn mycket om man skulle behöva köra utan stänklapp?

min börja gå för varmt när jag gasa efter led å stänkan uppe, du kan ju göra som det är på min skoter, ha en öggla på stänkan å sätt upp den då å då ;)
 
R

Robin

Herregud.. varför vill du vinkla bak stänklappen? Finns ju inget så töntigt som småungar som viker upp sin lapp och sen ställer sig i nån driva eller på leden å tittar bak och gasar på för att se hur mycke de sprutar snö, "skit coolt"..

Det är ju en sak om den är ivägen vid tex backning osv eller om den lossnar eller går av eller liknande men att vinkla upp enbart för att de ska spruta mer snö? förstår inte riktigt varför..
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Herregud.. varför vill du vinkla bak stänklappen? Finns ju inget så töntigt som småungar som viker upp sin lapp och sen ställer sig i nån driva eller på leden å tittar bak och gasar på för att se hur mycke de sprutar snö, "skit coolt"..

Det är ju en sak om den är ivägen vid tex backning osv eller om den lossnar eller går av eller liknande men att vinkla upp enbart för att de ska spruta mer snö? förstår inte riktigt varför..
De eller så vill de vara som de stora grabbarna 440stänk elr likande som lutar bakåt.
 

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Jag är då 21 år ! och jag har fortfarande inte växt ifrån det där med snösprut :p... vänder gärna på mej å kollar när snön sprutar :D... jag ser då inget töntigt i det!