stänkan?!

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
det där med att det är fjantigt och barnligt att vända sig om för att kolla på snöspruten är väll inte hela världen, jag menar, isf är det ju samma sak om man börnar med en bil, då är det ju fjantigt att vrida på huvudet för att se hur mkt/kolla på gummiröken med ;)


ett exempel, men ni förstår hur jag menar..
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Om man tycker om att fjanta runt med stänklappstrimning kan man lika gärna montera en primärfjäder på 200/300 och 50gr vikter och fjanta så istället. Kommer garanterat spruta snö!

Eller så köper man sig en riktig maskin, med åtminstone 150 hk, som fortfarande har lappen kvar och ett tillslag på ett något mer sansat varvtal.
 
R

Robin

det där med att det är fjantigt och barnligt att vända sig om för att kolla på snöspruten är väll inte hela världen, jag menar, isf är det ju samma sak om man börnar med en bil, då är det ju fjantigt att vrida på huvudet för att se hur mkt/kolla på gummiröken med ;)


ett exempel, men ni förstår hur jag menar..

Jag anser då att det är väldigt stor skillnad på att släppa loss med bakhjulen på en -67 shelby mustang gt 500 än att spinna lite snö med en et340 med uppvikt stänklapp:laugh:

Men det kanske bara är jag som tycker så.

Jag har inget emot att folk igentligen gör på detta sätt med deras skotrar, det angår inte mig, men jag tillåter mig själv ett glatt skratt innanför hjälmen när jag ser någon försöka skapa så stor snörök som möjligt med sina veteranare.:laugh:

Igentligen ska jag inte ens klaga iom att min stänklapp inte täcker så bra för snö som den borde göra men det är påväg att åtgärdas då jag hellre prioriterar ordentligt med kylning framför att som tidigare skrivare skrev "fjanta runt med uppvikt stänklappstrimmning".
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Har varit ute och åkte lite på ny mattan men den vill gärna dra med sig stänkan in i tunneln så jag tänkte böja bak den lite. Är det värmepistol som gäller? Den är hård.