Gashandtag

goliat8

Välkänd medlem
2 nov 2007
585
31
28
Hudiksvall
Har ett universal gashandtag " i plåt och köptes på duells" på min rxl 650 med förgasare på.
När jag har full gas så går inte trottlarna i toppen på förgasarna och det gör ju att skotern inte går lika bra.

så är det någon här på forumet som vet ett gashandtag med lång gas väg på och vart man köper det eller kanske har ett till salu?
Kan gärna byta då jag har 2st oöppnade gashandtag som är den så kallade universal racing modéllen.
vi intresse så kan jag skicka bilder på dem

förgasarna är 3x38mm mikuni

mvh glenn tacksam för svar
 

goliat8

Välkänd medlem
2 nov 2007
585
31
28
Hudiksvall
nej det går inte o skjustera på gashandtaget förutom att sträcka gasvajern.
men om jag sträcker gasvajern läre trottlarna följa med upp en bit och det resulterar att det blir hög tomgång osv eller hur fungerar det?

trottlarna bör ta i botten då det klickar till när man släpper gasen..
 

pr0m0

Välkänd medlem
10 dec 2007
114
0
6
Hedemora
spänn så mycket du kan bara inte trottlarna lyfter när du inte gasar. plus att du kan ju kolla att du inte kan spänna så mycket att du gasar av vajern
 

goliat8

Välkänd medlem
2 nov 2007
585
31
28
Hudiksvall
okej ska prova och göra det. det är ganska mycket som fattas säkert 5mm tills trottlarna är i topp.
hör av mig o det inte fungerar.

mvh glenn
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
jo föresten går det att göra någonting åt att den är grymmt tröggasad? får träningsvärk i tummen:D
Är mer gröt å träna tummen :) Nä seriöst jag hade en 650 förut och dom första turerna hade man träningsvärk i tummen, det är iof rätt mycket man ska lyfta plus att gasvajern var säkert sliten å smårostig osv :D
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Tre stora rundtrottlar är inte alltid direkt lättgasade trots fräscha vajrar...vet dom som klippt bort nån varv på trottelfjädrarna för att det ska gå lättare...
 

skoterräven

Välkänd medlem
4 feb 2007
646
0
16
västernorrland
PLÅT!!!!!!!!
då har du köpt fel gashantag
plåthandtag är till gamla skotrar med membranförgasare och har alldeles för lite slag
det är också därför den är så tunggasad
 

ola

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Hej!

Varför inte köra med en orginal indy 650 tumgas? De är ju utprovade för tre förgasare, men de kanske är mindre förgasare orginal på dem? Bara en tanke!
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.258
79
48
Övik
Alla 3-cyl med rundtrottelförgasare jag provat/ägt har varit tunggasade, är ganska mycket motstånd i dessa gasare
 

goliat8

Välkänd medlem
2 nov 2007
585
31
28
Hudiksvall
Skoterräven: vilket gashandtag ska jag ha då? för det här skulle vara till nya maskiner men användes mest till skotercross.

Ola: För att jag inte har ett sånt gashandtag. har du ett o sälja? Sen är dem gjord för efi o inte förgasare då inte 650 finns standard med förgasare.

Pitabroed: japp vet att dem är tröggasad men inte som min den är grymmt trög. Har åkt zrt förut och den var lätt gasad om man jämför med polarisen.
Kan tillägga att det är nya gasvajrar.
 

J.Nilsson

Välkänd medlem
9 mar 2007
144
0
6
boden
klart 650 är gjord för förgasare standard.

det är RXL:en som inte är det.


köp gaswire och gashandtag från en vanlig indy 650 så lär det funkar prima.