munstycken iq 440 .vad ska man ha?

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
tänkte bara höra vilka munstycken ni kör på som kör/kört iq 440!!
kör mest i fjällen/inlandet aldrig ute vid kusten.
sitter 380 iden nu och den går ganska orent på mellanregistret men bra på höga varv.
så därför tänkte ja höra vad ni har för erfarenheter av just bestyckning på iq 440 vad som e best o.s.v.

Last edited:
R

Robin

Hade 320 i min IQ 440 -07 motor, gick som bäst vid ca -15grader i Kiruna.
Nu har jag dock lite större pga säkerhets skäll vid installation av Holtzman Vari-Flow.

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
gick den någorlunda rent genom hela registret med 320? eller vart den känsligare för höjder och grader då?

R

Robin

gick den någorlunda rent genom hela registret med 320? eller vart den känsligare för höjder och grader då?
Den gick riktigt rent då, fina stift osv. Körde bara omkring på samma höjd/temp läge, men tex vid -10 så gick den fetare på mellan registret och bluddrade lite för att efter 1-2sek med full gas sticka iväg som ett spjut på högre varven.

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
Den gick riktigt rent då, fina stift osv. Körde bara omkring på samma höjd/temp läge, men tex vid -10 så gick den fetare på mellan registret och bluddrade lite för att efter 1-2sek med full gas sticka iväg som ett spjut på högre varven.

men de är ju inte så ofta de är så många mer minus än -10grader här i östersund! ska man prova att köra på några mindre munstycken då kanske? typ 300 -310 eller nått eller blir de lite väl snålt de kanske.

R

Robin

ca 20spänn st är ju ingeting..

Eller så köper du Holtzman ATACC eller tempaflow och slipper bestyckningsproblem för all evighet.
Eller Vari-Flow som jag kör på..