Jo för slutar oljepumpen funka som på min skoter så kan det kosta 20 tusen + kr innan den går att starta igen.Varför vill man ta bort den?
oljepumpen har även 2 st slangar som går till varsitt ramlager. men de är ju många som kör utan ( inklusive jag ) så de är inga problem! bara att plugga slangarna!
vad var det du inte förstod i mitt svar :boring: gör som du nu tänkte men varva inte över 4500 rpm :stupid:Men det gör inget att man kopplar bort va? för det smörjer väll ändå lite grann i ramlagren om man blandar i tanken?
Ne, för den ha kajkat, får alldeles för mkt olja och det går inte ställa in heller. ha lämmat in den men dom får inte heller till det!!!! Men om du har något annat tips så! för ramlagren måst ju ha smörjning på någe vis!till vilken nytta.. dög den inte som den var från början separat. Personligen tycker jag att det sänker värdet på skotern. När den är så pass ny.
Det har du ju ändå, det är ju tvåtakt vi snackar om.....och dom smörjs ju som sagt med inblandning av olja i bensinen. Det innebär att det går lika bra och smörja ramlagren med oljeblandad bensin som det skulle göra med separatsmörjningen.Jasså? men jag tänker ändå va på säkra sidan. så jag tänker hä smörjning på ramlagren!
jaja du gör som du vill. Polarn kör iaf XC700 och den är det bortkopplad pump på med, gått så i 450 mil nu...jo för det är några plast bussningar på ramlagren så det smörjs inte av bensinen. annars skulle man ju inte hä två slangar till dom ju!