Suger inte soppa

Et_power

Välkänd medlem
8 jan 2008
212
0
16
Albacken
Har ett problem... Et:n av årsmodellen -80 suger inte nog med soppa. Den startar om man ger den en sup när den väl har kommit igång så går den som ett spjut! vad kan det vara för fel?

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
skit förgasaren, dålig soppa pump är väll vad jag kan komma på... skulle själv starta min SRV idag för fösta gången efter renovering och den gick inte, inte änns om man gav den en sup, så startade den till och sen dog den.. så jag tog tryckluften i tanken och fyllde förgasaren med soppa på det sättet och då small den gång på en gång och har gått bra sen dess :)

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Det problemet har blivit på min kompis et nu med, får testa det!

Tackar för svaret! :beer:

Zrt900

Välkänd medlem
4 jan 2008
162
0
6
Härnösand
Dra lös slanen från bensinpumpen och dra i start snöret kommer de ingen bensin är de antingen vakumslangen från motor till pumpen som är trasig eller har membranet gått sönder i pumpen! Kommer de bensin från pumpen rengör förgasaren! Kan inte vara några andra fel /Micke

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
kolla även bränsle filtret så det inte har stockat igen..
ganska vanligt iaf om man tankar med jeep dunkar.

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
För när jag hade den startade den och allting jämt och direkt..

Nu måste man ge den startgas där choken sitter, då startar den direkt och sedan går den..

Så vi får kolla upp det där i helgen, tack för svaren! :beer:

Scaleos

Välkänd medlem
16 dec 2007
824
0
16
Sollefteå
fullt normalt att man måste ge en slat i tändstiftet och lyfta maskinen i bak första gången på sesongen sen brukar et skotrarna fungera som de ska utan problem.

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Jo, men det har ju blivit nu på senare tiden..

Ska testa tipsen! :beer:

Zrt900

Välkänd medlem
4 jan 2008
162
0
6
Härnösand
Dra lös slanen från bensinpumpen och dra i start snöret kommer de ingen bensin är de antingen vakumslangen från motor till pumpen som är trasig eller har membranet gått sönder i pumpen! Kommer de bensin från pumpen rengör förgasaren! Kan inte vara några andra fel /Micke
Kolla de här tar ingen tid utesluter allt Micke!