MXZ 700 -00, går på en burk ibland

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Sv: MXZ 700 -00

Tycker det låter som det tar slut på bensin i flottörhusen. Kolla så du inte har luftläcka på drivningen till soppapumpen, öppna gärna pumpen och kolla så det inte ligger vatten i den eller nåt.
 

Seedin

Medlem
12 jan 2008
28
0
1
örnsköldsvik
Sv: MXZ 700 -00

Tycker det låter som det tar slut på bensin i flottörhusen. Kolla så du inte har luftläcka på drivningen till soppapumpen, öppna gärna pumpen och kolla så det inte ligger vatten i den eller nåt.
Okej.. får lov att kolla det.. men vet inte riktigt om det kan vara det.. för då vi var upp med bränslefiltret och sånt så kolla vi om den pumpade bensin då man drog i den och det gjorde den.. men det kanske man itne kan märka på det sättet om det är fel på bränslepumpen?
 

Seedin

Medlem
12 jan 2008
28
0
1
örnsköldsvik
Sv: MXZ 700 -00

Tycker det låter som det tar slut på bensin i flottörhusen. Kolla så du inte har luftläcka på drivningen till soppapumpen, öppna gärna pumpen och kolla så det inte ligger vatten i den eller nåt.

Okej.. ska kolla upp det där.. men det knepiga är att jag fick stort motorhaveri förra säsongen.. så jag köpte en ny motor.. och det var ungefär samma fel på förra motorn.. så jag har svårt att tro att jag lyckas få samma fel på 2 olika motorer?:hmmmm2:
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Sv: MXZ 700 -00

Okej.. ska kolla upp det där.. men det knepiga är att jag fick stort motorhaveri förra säsongen.. så jag köpte en ny motor.. och det var ungefär samma fel på förra motorn.. så jag har svårt att tro att jag lyckas få samma fel på 2 olika motorer?:hmmmm2:
Bytte du nåt mer än motorn? Typ förgasare eller Bränslepump?

Bytte du inget av dom så kolla upp, där ligger felet garanterat.
 

Seedin

Medlem
12 jan 2008
28
0
1
örnsköldsvik
Sv: MXZ 700 -00

Bytte du nåt mer än motorn? Typ förgasare eller Bränslepump?

Bytte du inget av dom så kolla upp, där ligger felet garanterat.
jo det var ju samma fel efter jag bytt.. då köpte jag två stycken nya förgasare.. men samma sak ( t om lite värre nu ) Jag är ingen super mekare så .. det är mest min storebror som hjälper mig med mkt. men iaf.. den här fyrkantiga "lådan" nedanför förgasarna.. dit bränsleslangarna går ner.. den har vi varit upp med å rengjort å sånt och det såg bra ut där.. och då man koppla en slang från motorblocket till den och allt annat å drog så kom det bensin ur den. ( som det ska bli enligt storebror )
 

Seedin

Medlem
12 jan 2008
28
0
1
örnsköldsvik
Sv: MXZ 700 -00

Jag har bytt motor.. bytt insugsgummi och membran.. jag har köpt två st begagnade förgasare från företag.. kollat bränslepumpen.. kollat så den inte tjyvdrar luft...

Men samma j*vla problem ändå..( se ovan )

enda jag inte har kollat är det som har med el att göra... så jag undrar.. är det dumt eller nått att testa Dpm boxen från en annan MXZ 700 fast en -01??

Tänkte om Hans box kan gå sönder eller nånting sånt?
 

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
MPEM-box menar du? Möjligt att skotern kan starta med en annan (600/800) men tror knappast att den går bra. Bör nog vara rätt kubik o årsmod på boxen, säkrast så.
 

Seedin

Medlem
12 jan 2008
28
0
1
örnsköldsvik
MPEM-box menar du? Möjligt att skotern kan starta med en annan (600/800) men tror knappast att den går bra. Bör nog vara rätt kubik o årsmod på boxen, säkrast så.
Aa det är MPEM boxen jag mena :).. men han har också en 700.. fast det är en -01.. men iaf.. kan den gå sönder om jag provar?

( Lär ska vara det sista jag testar innan jag skickar in den på nån verkstad får dom byta allt på skotern ) är less på den nu :/ har jäklats för mkt..
 
Last edited:

Seedin

Medlem
12 jan 2008
28
0
1
örnsköldsvik
Jag skulle ha provat om ja va lika desperat som dig :p Sån jäkla skada ska de väl inte göra?

mjaa :p alltså jag har inte en anning hur stor chansen är att jag her sönder den.. men vi ska iaf testa idag.. får man hålla tummarna.. om den inte funkar så lämnar jag in den till nån verkstad.
 

rennyboy

Medlem
21 jan 2007
40
0
1
finland
hejsan jag vetint om d hjälper dig men jag har en mxz 700 -00 millenium edition som gick på en burk o sen efter en tid so gick den på ingen burk men jag hittade fel i MPEM boxen d var fukt i kontaktern! hr di MPEM box styrning i din ?? o e du säker att du har alla slangar rätt i DPM om du har sånt system i din?? lycka till försöker bar hjälpa lite!!

hälsningar rennyboy
 

Seedin

Medlem
12 jan 2008
28
0
1
örnsköldsvik
okej, tack för tipset :) men jag har faktiskt inte nån aning om jag har MPEM boxstyrning.. men ska kolla upp det där! tack för hjälpen :)

Jag har testat en annan MPEM box nu.. och den funkar ändå inet som den ska.. börjar misstänka att det kanske kan vara tändspolen som spökar för mig? eller är det ett bränslepropblem?
 
Last edited: