Tjabba, nu är det så att min "gammla" ZR har behagat att börja *****s en aning:laugh: Det hela började med att den bara kunde "klippa" så där utan anledning, fel sökte nyckel osv, inga problem. Sen så började den gå ganska hyffsat,efter (lite rengöring av förgasare(var vatten där) och kontakter osv) längre och så , men halv bluddrande och backskjut IBLAND, ibland helt rent men då klipper den bara som sagt i tid och otid, precis som om statorn/CDI ville ge upp. Så i all frustration så testade jag att koppla av jorden till CDI:n pang så funkade den klockrent :hmmmm: Då dog lyset ist:laugh: tog bort jorden till kabelhärvan vipps fick jag lyse med igen. Måste ha världens kortslutning någonstans eller ja vem vet om det är något annat. Så ja drog på mig skoter kläderna och for ut å körde igår gick fin fint, även idag när jag testade , men då dog lyset igen *suck* sen kom det tillbaka men då började den missa som F*N på tändningen istället varvade inte upp längre än till kanske 5-6K och missade hela vägen upp dit med, sen dog lyset och övrig elektronisk utrustning igen å då gick den klockrent hem dock utan riktig tomgång nu.
Tänkte bara höra med er här , om nån stött på dyliga problem . Skruvar mycket annars i bilar m.m och så , så har inga problem med felsökningen i sig , men några snabba tips skadar aldrig, inte nu när snön ligger på backen och man vill ut å härja:rock:
Så är det någon som vet mätvärden till stator, givare ,voltregulatorn osv ? Skulle bara vilja mäta upp allt och se att det är OK innan jag river ut allt vad El heter
Tack på förhand //MvH Andreas
Tänkte bara höra med er här , om nån stött på dyliga problem . Skruvar mycket annars i bilar m.m och så , så har inga problem med felsökningen i sig , men några snabba tips skadar aldrig, inte nu när snön ligger på backen och man vill ut å härja:rock:
Så är det någon som vet mätvärden till stator, givare ,voltregulatorn osv ? Skulle bara vilja mäta upp allt och se att det är OK innan jag river ut allt vad El heter
Tack på förhand //MvH Andreas