EVO, Rave-800 HO ( 2004 ) Förgasarbestyckning & Bränsleförbrukning... ?

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16
huvudmunstycke e orginal 520 o eftersom det sitt dpm på så rekomendera inte "min" lokale handlare/verksta kille attman ska bestycka ner.för ja påpeka att jag tyckte min drog mycke sås.(ha nyss köpt den,ha inga exakta uppg)nu finns ingen snö o stimma i heller:argh:

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
huvudmunstycke e orginal 520 o eftersom det sitt dpm på så rekomendera inte "min" lokale handlare/verksta kille attman ska bestycka ner.för ja påpeka att jag tyckte min drog mycke sås.(ha nyss köpt den,ha inga exakta uppg)nu finns ingen snö o stimma i heller:argh:
Jodåå, nog vet jag vad som sitter i original alltid.
Jag var mera ute efter om det är någon som bestyckat om förgasarna för att få dem att dra lite mindre bensin samt gå lite renare, svara bättre på gas etc etc
För de går inte bra original, det har jag konstaterat med flera olika maskiner :cool:

Någon som har lite erfarenheter av 2004'ans Rave 800 HO ? :confused:

.

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16
Jodåå, nog vet jag vad som sitter i original alltid.
Jag var mera ute efter om det är någon som bestyckat om förgasarna för att få dem att dra lite mindre bensin samt gå lite renare, svara bättre på gas etc etc
För de går inte bra original, det har jag konstaterat med flera olika maskiner :cool:

Någon som har lite erfarenheter av 2004'ans Rave 800 HO ? :confused:

.
som du säg så verka dom gå fett.jag lita inte på dpmn iaf. la in en fråga om nån vet hur faan dom funka,typ om dom bli mindre känslig för ner bestyckning odyl.men ingen verka ha besked.skruva in bränsleskruven en kvart fick ja tips om men ha ej hunnit prova,sitt så vrångt till tyck ja. dial a jett????jag ska iaf prova o bestycka ner ett steg,det lär ju inte skada

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Enligt M-performance kan man gå ner 2 storlekar på huvudmunstycket. Jag har en -05 HO, den går jättesnålt på lågregistret så jag funderar på att bestycka upp lågfarten och ner huvudmunstycket (använder den uteslutande i fjällen)

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Enligt M-performance kan man gå ner 2 storlekar på huvudmunstycket.
Jag har en -05 HO, den går jättesnålt på lågregistret så jag funderar på att bestycka upp lågfarten och ner huvudmunstycket
(använder den uteslutande i fjällen)
2005'orna ( R-Evo ) har en annan typ av Mikuni TM förgasare samt att det är annan luftburk, avgassystem etc etc så det går inte alls att jämföra förgasarbestyckningarna tyvärr.... :mad:

.