indy 500 trail misständer! Hjälp

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Hej! bytte åt mej en indy 500 idag som skulle funka galant endast vara tjurig att starta! okey men det är väll lungt tänkte jag, skulle sedan gå ut å starta den men den ville inte men efter ca 50ryck å en massa poffar så gick den ! körde några minuter allt verka funka förutom att den misständer ibland Poffar till lixom.. stängde av den lullade på lite skulle sedan starta den igen men det va samma visa igen! den vill inte gå!! jag provade att byta stift men det blev inge bättre :mad: så jag hoppas att nån kan ha nå bra förslag på varför den gör så! kul att byta bort en fungerande maskin å lägga pengar i mellan så blire såhär BLÅST helt enkelt... jag hoppas ju att det är lätt fixat! Så snälla hjälp mej ...

MVH
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Lät lite jobbigt... Har du kikat tändkabeln och tändhattarna? Har du tur är det något så enkelt. Kan annars vara statorn som sjunger på sista versen..
 

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
kolla kompen med kompmätare.. låter som att kolvarna/ringarna är slut när den är så där pass svårstartad o poffar även när du håller på och köra..
 
Last edited:

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
för att han ska få snabbare svar eftersom han verkar sova själv eller vad han gör eftersom han inte svarar, så svarar väll jag åt han då... han hade 6,5 och 7kg komp
 

Massa

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
Östersund
Hej! bytte åt mej en indy 500 idag som skulle funka galant endast vara tjurig att starta! okey men det är väll lungt tänkte jag, skulle sedan gå ut å starta den men den ville inte men efter ca 50ryck å en massa poffar så gick den ! körde några minuter allt verka funka förutom att den misständer ibland Poffar till lixom.. stängde av den lullade på lite skulle sedan starta den igen men det va samma visa igen! den vill inte gå!! jag provade att byta stift men det blev inge bättre :mad: så jag hoppas att nån kan ha nå bra förslag på varför den gör så! kul att byta bort en fungerande maskin å lägga pengar i mellan så blire såhär BLÅST helt enkelt... jag hoppas ju att det är lätt fixat! Så snälla hjälp mej ...

MVH
Min gamla RXL började puffa och stöka något enormt för ett par vintrar sedan, och det visade sig vara en kabel som går mellan tändspolarna som oxiderat sönder. Kan ju vara värt att kolla.
 

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Min gamla RXL började puffa och stöka något enormt för ett par vintrar sedan, och det visade sig vara en kabel som går mellan tändspolarna som oxiderat sönder. Kan ju vara värt att kolla.
japps ska kolla det ! det jag har kollat nu är tjuvluft ,soppapump,komp,gnista slangar kablar osv....men ska kolla om man ska spraya lite kontaktspräy på kontakterna då..provade spruta startgas runt motorn å det blev ingen skillnad .

Andra förslag nån?
 

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Har grejjat vidare idag! bytte förgasare och soppa pump utan nån förändring .. gick igenom alla kablar utan resultat , monterade bort svänghjul och tändplatta allt såg friskt ut ställde tändningen efter hur den ska vara ...så nu ha jag beställt ny cdi/tändspole får se om det löser mitt problem .. Annars blir jag galen !
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Inte konstigt att den gick mugg med 6,5 / 7 kg i cyllarna ...

Nya ringar skulle gjort susen
 

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
och det skilljer ju mellan olika kompmätare också så man vet ju inte riktigt..kan ju vara bra!..den är ju inte komplös iallafall...srv jag hadde förut gick ju fint med 3kg i komp:p fast var lite slö.men ändå
 

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Mjo den borde ju bara vara slö på låga varv å pigg på toppen! men den vill ju inte alls...Måste vara cdi:N och tändspolen... ajja lycka till Frenell!! Hoppas att det löser sej !
 

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
Mätte spolen idag..inge fel på den..men ena tändhatten var pajj..ska testa imorn med en ny och se om den vill gå lite bättre..