klackar i boggien på zx -99?

Klangebo

Välkänd medlem
26 okt 2007
248
0
16
Mora
Sv: klackar på zx -99?

Nej det finns inga klackar, men man kan släppa på balataremmen så reser den mer, eller byta till tex 38. Men mxz 600-99 är ju inte direkt känd för några rejäla skidres direkt, men nog ska de gå! :)
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Sv: klackar på zx -99?

Man kan skruva ut ACM muttern lite också..

Läs instruktionsboken där står faktiskt ganska mycket.
 

Geton

Medlem
5 jan 2008
32
0
1
luleå
Sv: klackar på zx -99?

jag har en mxz 600 99 men gasen hänger sig hela tiden och jag har provat att smörja den men det blev bara sammam ingenting hände, då jag stannar den och gasar så hör jag ett svagt gnisslande från fjädern i förgasaren men de ska väll inte ha med saken att göra? vad ska jag göra nån som vet?
 
F

Fredrikkoraudi

Sv: klackar på zx -99?

jag har en mxz 600 99 men gasen hänger sig hela tiden och jag har provat att smörja den men det blev bara sammam ingenting hände, då jag stannar den och gasar så hör jag ett svagt gnisslande från fjädern i förgasaren men de ska väll inte ha med saken att göra? vad ska jag göra nån som vet?

Helvete pojk livsfarligt :p

Kolla att den inte är sne eller att typ gaswiren fått sig en knut? Ta isär och kolla, tar max 30 min så har du isär alla och garanterat konstaterat felet, borde vara obligatoriskt vid hänggas :p
 

Geton

Medlem
5 jan 2008
32
0
1
luleå
Sv: klackar på zx -99?

jag tog bort luft burken och öppnade förgasaren så var de ett litet skräp nästan som bomull och sen jag tog bort det så har den aldrig hängt sig.