Firecat problem, camata?!

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Hepp hepp halloj!

I min iver att få lustgasen att fungera som den skulle så blev det att jag körde en helg utan att använda gasen, men med elsystemet ikopplat. och rätt va de va så gick den inte som den skulle.

Så jag stängde av och tog hem den, skruvade isär hela motorn, hittade inge fel. smälde ihop han. Så jag trodde då att det kunde vara elsystemet till lustgasen som *****des med mig, så det tog jag bort helt och hållet. Och nu då jag startar den så går den som den ska.

MEN, den visar felkod. 2 blink sen paus, 2 blink sen paus. Vilket tydligen har något att göra med vatten temp givaren.

Men jag kan aldrig tänka mig att den är trasig, så vad tror ni det kan vara? kabelbrott? någon som varit med om något liknande, camatra. Du kan ju dom här skotrarna? vad kan de vara.

mvh
Daniel

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
no need. hittade felet, en kabejävel under motorn som hade lossnat=) nu funkar allt som det ska.
Toppen! =)

Det är lite mer tacksamt på ex. M7an där det är en stor kontakt + kontakt för vattentemp + kontakt för timing sensor.
På F7orna (är dock osäker med 05-06) så är det ju några kablar att hålla reda på, speciellt då vattentempen bara är två kabelskor - alltså ingen kontakt.

Skoterfan tenderar gå jävligt illa med den utdragen, ivf! =)