indy lite 340 Båar.

Enterprise

Välkänd medlem
5 mar 2007
136
0
6
Pajala
Det är så att min polaris indy lite 340 båar när jag ska köra iväg så jag får pumpa lite på gasen för att den ska få upp varven.

Och sen när jag slagit av den och väntar en stund och ska dra igång den igen så måste jag nästan alltid prima för annars går den inte igång.?

Någon ide på felen ?

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
Låter som om den får för lite bränsle, rengör förgasaren och kolla alla slangar så att bensinen kommer fram.

Enterprise

Välkänd medlem
5 mar 2007
136
0
6
Pajala
Det är nya slangar och bränslepump och rengjorda förgasare.. men det är som om bensinen skulle rinna tillbaka mot tanken när jag måste prima när den stått en 3 min eller så.

Det är orginala munstycken på motorn också.

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
Det kan vara så enkelt att det är något fel med primern. Att den läker luft eller inte är helt OK, kolla upp det.

XorcessX

Medlem
20 jan 2008
32
0
1
32
Bräcke
Hej hej, jag är nästan helt säker på att de är primern, vart precis samma sak för mej på skidoon, köp en ny så ska du se att allt funkar fint, / Basse

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Och jag hade exakt likadant på min indy sport 340.. men då var det att den ville ha större lågfartare.... som en raket blev det sen efter montering....

Men du kan även ha tjuvluft.... då blir dem också svårstartade och båig :)

Enterprise

Välkänd medlem
5 mar 2007
136
0
6
Pajala
Okej ska kolla hur primern ser ut, tror att det är samma sen 95 eller nåt när kusinen monterade dit den :p

Men vart kan den då tjuvlufta ifrån?

För det käns ju nästan som om bensinen rinner bort...men på tomgång så går den hur fint som helst samma när jag kör.
Mne sen när jag monterade primerslangarna på den så drog jag dem dit var oljeslangarna annars ska sitta, alltså under insuget.

Enterprise

Välkänd medlem
5 mar 2007
136
0
6
Pajala
Gummina bytte jag förra året då jag köpte motorn..men klart det är ju billigt pirat så det är ju redan sprickor på dem. men är det sprickor på dem så borde ju väll motorn rusa istället.?

Enterprise

Välkänd medlem
5 mar 2007
136
0
6
Pajala
MM okej..me nsen när den står på tomgång och jag trycker full gas så dör den..som om den inte får bensin, men bara när den inte riktigt hunnit bli varm.

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
Kan det inte vara så att förgasaren blir för varm så att bensinen nästan böröjar koka, jag har hört talas om att det kan bli så. Någon som kan bekräfta det?

Enterprise

Välkänd medlem
5 mar 2007
136
0
6
Pajala
Kan det inte vara så att förgasaren blir för varm så att bensinen nästan böröjar koka, jag har hört talas om att det kan bli så. Någon som kan bekräfta det?
Jo det har jag också hört..men vad gör man åt det? monterar intercooler kanske :p
nä men den gör ju så när den är kall också så. men ska gå igenom i helj och kolla primerpumpen och byta bensinslangar till bättre då dom jag har nu är lite hårda.
Vilka är bäst att sätta ? genomskinliga eller svarta tjocka?

Enterprise

Välkänd medlem
5 mar 2007
136
0
6
Pajala
Njaa..alla genomskinliga jag haft på skotrarna så har dom ju blivit stenhårda efter ett tag.
Men börjar fundera nu på om det kan ha nånting med backventilen jag monterade i tanken.
kan det annars läcka in bensin genom vakumet och in i pumpen?