Ny (begagnad) skoter!

• Trådskapare Deleted member 9532
  • Startdatum
D

Deleted member 9532

Det börjar bli dags för mig att byta maskin, men jag kan inte bestämma mig?
Vill ha en lättkörd skoter för led och lek, inga fullgasrepor. Jag ska kunna ta långturer utan att få träsmak i arslet och inte kunna gå dagen efter.

Begagnad maskin för mellan 50 och 70.000kr

Tacksam för svar med både för och nackdelar inte bara en modell utan förklaring!

147

Välkänd medlem
3 feb 2006
312
0
16
KLX
varför inte en polaris iq shift-08 dom ligger ju just över den prisklassen och då får du en splitterny maskin som stämmer rättbra med dina krav

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Jag skulle rekomendera en Phazer FX. För den är väl som gjord för vad du va ute efter? Länkar till där du kan läsa mer:

http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=13871&highlight=phazer+fx

http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=15406&highlight=phazer+fx

http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=12680&highlight=phazer+fx

Ingen "lakeracer" utan en rolig led/busskoter i lägre farter! Har kört -08ans rtx en kortare sväng, (helt orginal:boring:) Spannloss väl lätt, men bra drag för de fjuttiga 80hp.
Sen finns de ju uppdaterade (38as matta osv) För runt 60-70k (turbo 80k)

------------------------------------------------------------------------------

Annars är Rev-o 800 har jag hört mycket bra om, dock aldrig fått kört än själv :(

Mvh Rasmus

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Komfort och mkt att åka med, RX-1 med monoshock. Dvs -05 och frammåt ej SP from -07. -05 borde gå att hitta runt 60 000:- men se till att uppdateringarna är gjorda på den.

Boggie förstärkningar, främre W-armen, wire samt ögla till monoshock reglaget. Är det inte gjort, köp den inte. Syns tydligt.

Yamma med monoshock annars Lynx -06 och frammåt. Jag är nöjd med både RX-1an och 550'n, men på rejält dålig led behöver jag väl knappast säga vilken som vinner.

Beror lite på vad man förväntar sig, men en maskin som säger "var det allt du hade att komma med..." köp en Lynx, bästa jag har kört efter dåliga leder. Få maskiner man har kört där kondisen sätter gränsen. . . . :D

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
berrob han var ute efter en rolig lek skoter och du tipsar om en RX-1?!

Köp en IQ Shift -08 eller en IQ 600 ho -07 (bättre dämpare och lite annat, fast ingen garanti kvar på 07orna)

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Kanske en helt ny ski-doo gtx 550 till "snöbristpris", ta bort dubbelsätet och du har en ganska lätt maskin med rev chassi.
Eller lynx adventure , samma grej listpris 66.

D

Deleted member 9532

Kanske en helt ny ski-doo gtx 550 till "snöbristpris", ta bort dubbelsätet och du har en ganska lätt maskin med rev chassi.
Eller lynx adventure , samma grej listpris 66.
Jag har kört en GTX 500ss utan baksätet ca 90 mil förra vintern och det var inget att jubla över! Den är ganska tung. Det ser fult ut när man plocker sätet också :p

B

Biosteel

vad ere för fel på en F7 ? har väll vunnit SOY 3 år i rad och duger ju till att leka med :)

Leatherface

Välkänd medlem
1 mar 2005
182
0
6
41
Gällivare
Personligen skulle jag nog satsa på en renegade. Körde en -06 800 förra säsongen och det är en mycket bra allroundskoter. Bra klipp i motorn, bra dämpare, tar sig bra i lössnö, fin på led, och perfekt till varierad lek.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
skulle nog rekomendera en kort skoter.

tex mxz rev 6/800
pro xr/x2/fusion
firecat 5/6/7 är inte dumma skotrar det heller.
lynx revo/rave

där är ett par kandidater som nog skulle passa ypperligt till det du har tänkt dig.

vitblom

Aktiv medlem
17 okt 2007
56
0
1
Kiruna
En iq shift eller en iq 600ho hade ju inte vart helt fel? byt matta, dämpare och en högre höjare så är det perfekt :)