Inte phazern den har annat motorfäste, kan bli bökigt bygga om men motorplattan kan ju passa från nån annan(ps phaser motorn är ingen höjdare precis), men ss440 ska passa, det vet jag, men 540in är jag osäker på men allt går att trycka dit, och ska jag ge dig ett smart råd ta nån med turbin fläckt, typ ex eller så, slippa bry sig om nån fläcktrem också
vad sägs om en Et340 motor? den borde passa:rock:Har en Et 340 utan motor som jag tänkte fixa iordning.
Någon som vet vilka motorer som kan tänkas passa rakt av? Går de att få dit en Phazer eller srv-motor tex?
Det är många som köper phazer som nybörjarskoter, sen börjar dom skruva i motorn, inte nåt fel i det, dom lär sig..men ibland kan det blir knas.Ok, jag har en pz 480 på gården nämligen och det finns 1st till i byn som har gett upp på grund av att dom har glömt snöra bort oljepumpen, det sluter med att den vänstra vevstaken går av sen slår sönder blocket, dessutom kan jag räkna upp ett dussintal till med samma syndrom, har jobbat som skoter mekaniker och är så fruktansvärt less dom, fastän 3st av mina 5 skotrar är Yamaha