Rotax 470, "mööar" vid gaspådrag

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Kan tillägga att när man trycker in primern och gasar fullt, då svarar den, men får för mycket och fyrtaktar.
Ännu större lågfartare kanske?
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Kan tillägga att när man trycker in primern och gasar fullt, då svarar den, men får för mycket och fyrtaktar.
Ännu större lågfartare kanske?
du ska nog inte byta några munstycken alls.
byt tillbaka till standard.

det är något annat fel. om du inte nu har varit och fifflat på munstycken tidigare?

har du kollat att slangarna inte läcker någonstans?

har du kollat insugsgummin?

kan vara som lars säger att packboxarna läcker..

så därför ska du inte fiffla med några munstycken alls..
om den gått bra tidigare så är det inte fel på munstyckerna..
 

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Vad jag har upplevt på skotrar när dom MÖÖÖAR är att dom får för mkt eller för lite luft!

Så skulle jag vara du skulle jag palla upp skoter starta den å skruva på luftskruven å prova gasa å leta den bästa responsen. för även om skotern har varit bra så kan skruven ha skruvat ut sej själv elle dyligt eller så har motorn blivit sleten med åren så den vill ha mer elle mindre luft...luftblandingen gör MKT

Lycka till MVH
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Insugsgummina är hela och fina. Slangarna likaså.
Hur kollar jag om packboxarna vid veven läcker? På variatorsidan är det väl lätt, men enligt Duells katalog sitter det även packboxar på magnetsidan resp "mitt på vevaxeln." Hur kollar man dessa?
 

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Insugsgummina är hela och fina. Slangarna likaså.
Hur kollar jag om packboxarna vid veven läcker? På variatorsidan är det väl lätt, men enligt Duells katalog sitter det även packboxar på magnetsidan resp "mitt på vevaxeln." Hur kollar man dessa?
Om packboxarna är dålig bruka skotern gå märkbart mkt sämre när den blir varm...Hur man kollar vev packboxen kan jag inte hjälpa dej med, dock kan man ju gissa ! om den skulle vara slut sså borde ju kompen gå ut där så det blir knas ! tror inte att skotern skulle gå bra då på nått varv alls.

MVH
 

andersson90

Aktiv medlem
18 jan 2013
80
0
6
Sollefteå
fick du nån ordning pån ? ja ha nämligen en lika dan jävla motor !

bestyckat just nu på lågfarten 40, och huvudmunstyckerna 270/280, å nålen i bottn.
ha bytt ALLT i min motor, kolvkit, packningssats,packboxar, slangar, filter å ja vet fan inte allt, enda obytta just nu är cdin, tändspolen, och tempgivarn, och statorn. å den beter sig lika som din, dock så vill min gå som en påse mjöl då den blivit varm, den vägra varva över 6500 ca. :/ så sjukt less , hittar inte felet.

nu till mina fantastiska frågor, allt skruvande ha gjort mig osäker helt plötsligt,

vilken sida äre de som har större huvudmunstycket å vilken sida ska ha de mindre ?
ja ha för mig att variatorsidan ska ha större ? men nu ä ja osäker -.-'

och vilka tändstift kör du på ? ja kör br9eya just nu,

tacksam för svar , MVH en argsint ! hehe