El problem Lynx 800Ho -04

Lynx800HO

Aktiv medlem
28 feb 2008
92
0
6
Är det någn som har eller har haft samma problem med sin ski-doo eller lynx. Jag har problem med en hoppande varvräknare? Iblant när man startar skotern så fladdrar varvräknare och den kan visa 9000 rpm även fast men vet att den varvar ca 4500 rpm. Om man fortsätter och kör en stund så kan den börja att visa rätt. Allt fungera som vanligt övrigt med lyse och tänning men det är irriterande med en varvräknare som fladdrar.

benny_80

Medlem
29 dec 2007
34
0
1
norrbotten
Nix men jag har samma bekymmer med min hastighetsmätare, nån sa att det var ett relä men det var det då inte för mej... Men kolla det, sitter ovanför sekundären i rev, i lynxen vat jag inte men det finns väl bara ett, prova!

Lynx800HO

Aktiv medlem
28 feb 2008
92
0
6
Tackar får prova och se om det blir bättre
Fick även tipps om att det kan vara en kabel som är lös någonstans, det gäller bara att veta vart...

//Lynx800HO

polaris pro-x

Medlem
6 dec 2008
22
0
1
mockfjärd
ja har också problem med el på min lynx Rave 800-03.. att varvräknaren fladdrar och om man slår på högsta på handtags värmen så börjar det att lyser tre lampor temp, olja sen nån till och att lyset släcks på skotern?

Är det nån som vet vart man ske börja leta????

Lynx800HO

Aktiv medlem
28 feb 2008
92
0
6
ja har också problem med el på min lynx Rave 800-03.. att varvräknaren fladdrar och om man slår på högsta på handtags värmen så börjar det att lyser tre lampor temp, olja sen nån till och att lyset släcks på skotern?

Är det nån som vet vart man ske börja leta????

Är tacksam för förslag har provat bytt relä utan framgång.
MVH Lynx800HO

r8n

Aktiv medlem
16 jan 2009
56
0
1
Sundsvall
Min RM 800 HO -03 blev lika dan i helgen för första gången. Jag hade skotern i garaget över natten. Det var kondens på insidan mätarglaset. Kan ha nåt med det att göra... Överslag i mätarn typ. Det gick till sig efter nån timme.

A.H

Välkänd medlem
10 jan 2009
284
0
16
Haparanda
farsan hade liknande problem, det fixade sig när han mixtrade lite med handtags/tumvärmaren :/

Lynx800HO

Aktiv medlem
28 feb 2008
92
0
6
Min RM 800 HO -03 blev lika dan i helgen för första gången. Jag hade skotern i garaget över natten. Det var kondens på insidan mätarglaset. Kan ha nåt med det att göra... Överslag i mätarn typ. Det gick till sig efter nån timme.

Jag har fått kondens iblant på mätaren men det tror jag inte jag är felet.
Det brukar bli riktigt när man slår av och på hand och tumvärmaren. Skall ohm-mäta upp värmarna efter säsongen.

Lynx800HO

r8n

Aktiv medlem
16 jan 2009
56
0
1
Sundsvall
Samma problem för mig igen! Verkar gå till sig när man fipplar på hand- och tumvärmarreglagen. Irriterande!

Nån som hittat en lösning på problemet?

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Hade samma på min ifjol, funka dock bra med helljus på. Hörde nåt av åf att de var väldigt klen jordkabel, trodde de skulle funka bättre om man drog en extra grövre... Har inte testat de än. Nu ha de dock blive som så att 2 senaste gångerna ja startat skotern så har alla lampor, även fram å bak, samt mätarna varit svarta å inte visat nåt förän skotern fått gå 2-3minuter. då komma lyset som de ska å mätarna vaknar till liv... knepigt, men är väl kanske fukt eller nå nånstans, funkar iaf som de ska när de väl tänds, inge mer glapp eller så.

Lynx800HO

Aktiv medlem
28 feb 2008
92
0
6
Någon som kommit på något?

Varvräknaren visar fel ibland på min Enduro 600 ho -04 också..
Jag har rivit isär och satt ihop alla kontakter som har med värme att göra så. Det har varit lite för kallt för att prova men kanske till helgen. Jag är lite lur på att det är handtagsvärmarna som spökar med värdet. Det blir nästa steg att kolla upp om det inte fungerar.
//Lynx 800Ho

Lynx800HO

Aktiv medlem
28 feb 2008
92
0
6
Elproblem Lynx 800Ho

Hej
Jag undrar om det finns någon i det avlånga landet som vet hur många volt spänningsregulatorn ska ge vid ca 4000 rpm och högre?

Jag har problem med en fladdrande varvräknare och har upptäckt att om man drar ur säkringen för lyset så blir varvräknare stabil igen. Den ger 11,8 volt vid 2000 rpm och volten går ner till 10,5 volt om man varva upp till 4000 rpm och högre, men om man tar bort säkringen för lyset så stiger spänningen till 13 volt och varvräknare blir stabil igen. Jag har inget batteri eller satt på starkare lampor än det som ska vara, eller monterat på zenonljus på skotern. :hmmmm:

Lynx 800Ho