Var får man mest "Bang for the Buck" ?

Flaeskbulle

Aktiv medlem
15 mar 2007
84
0
6
Jag har en F8a -08 som jag skulle vilja "skrämma" på lite enklare vis, t.ex. variatorkit, pipa och slutburk.

Har suttit och kollar på Black Magic's WhoopAss Kit där det ingår variatorkit, singelpipa, lättvikts burk och en TFI E.F.I. fuel controller.
Kitet kostar $950 plus ca. $100 för frakten vilket jag tycker låter rätt rimligt.

Men jag skulle gärna vilja ha fler tips på vart man kan få ut mest glädje för pengarna.
Helst erfarenheter på variatorkit, pipor m.m. från olika tillverkare.
 

majkel

Välkänd medlem
15 feb 2007
256
0
16
ånge
du får inte glömma tullen, moms.mm köpte pipa v.kit från b.m ca 500 dollar samt 100 för frakt. fick separat räkning på 1200 svkr..så i ditt fall blir det högre, tog 10 dar.
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Jag har en F8a -08 som jag skulle vilja "skrämma" på lite enklare vis, t.ex. variatorkit, pipa och slutburk.

Har suttit och kollar på Black Magic's WhoopAss Kit där det ingår variatorkit, singelpipa, lättvikts burk och en TFI E.F.I. fuel controller.
Kitet kostar $950 plus ca. $100 för frakten vilket jag tycker låter rätt rimligt.

Men jag skulle gärna vilja ha fler tips på vart man kan få ut mest glädje för pengarna.
Helst erfarenheter på variatorkit, pipor m.m. från olika tillverkare.
ta och kika runt på forumen i usa som HCS eller arcticchat och se om du kan hitta lite info om dessa olika kit&vad det ger osv är mitt tips i alla fall.
kan bli en eller ett par timmar på nätet men det kan det vara värt i slutändan.
 

Turbomountain

Välkänd medlem
17 aug 2007
895
0
16
Jämtland
Tänk då också på vad dom mer har på skotern.
Inte ovanligt att dom har annan y-pipa, pipa, reeds mm.
Plus en annan stor sak att tänka på, de flesta har dubb.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Jänkarna har också en konstig böjelse för MPH. Alltför många av dem anser att det är toppfarten som avgör vilken maskin som är bäst, oavsett andra faktorer.
Jag personligen ser ingen vits med att ligga och hålla flera minuter på en sjö. Vart är det roliga i det?

Sen ska Svensken veta att jänkarna nöjer sig med mindre, så att säga.
Deras "bolt-on" passar med vissa modifikationer, om vi ska ta ett tydligt exempel, och de är fine med det.
Vet inte hur jag ska beskriva det riktigt, men de blir alltså svinnöjda över saker "vi" inte skulle bli särskilt imponerad av.