Polaris 600rr eller Lynx Re -07a??

Dalmasn

Välkänd medlem
27 aug 2007
136
0
6
Mora/Dalarna
hej igen!

Ska fatta mig kort.

Jag väljer mellan Re -07a och Polaris 600rr (iq)

Vilken av dom ska ja ta om ni fick gå efter era erfarenheter? jag vill ha en driftsäker bra skoter, som tål mycket hopp och lek. Samtidigt som de ska gå att klättra me den uppför. Den ska ju tåla lite tuktning me, Typ att man kan rulla me den utan att allt blir skrot.
jag har inte testat varken lynxen eller iq:n .. Tacksamm för era svar!

Ps, Vill hällst ha serijösa svar, inte typ : polarisen för den drar allt!..

mvh Dalmasn.:)

FreezingMoon

Medlem
4 feb 2008
26
0
1
Njurunda
Har inte kört lynxen, men kör 600 rr och kan säga att det är en grym skoter. Kör nerdrevat med 44 racingmatta och då klättrar den mycket bra. Rätt bestyckad går den hyfsat snålt ca 2,5-3 liter vid hårdkörning i lössnö. Har både voltat och rullat, med i stort sett endast kroppsliga skador.
Kan helt klart rekommendera 600rr.

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
Lynx re -07 utan problems :))) visst är iqn jävligt häftig, men lynxen har så ***** grym boggi så det är inte sant, båda är ju lite av race replikor, men re'n är mest redo för bana så den hade jag valt, skotrarna drar väl ungefär lika mycket soppa, men dynan på min 440, var då lika hård som den på rr'en, inte bekvämt om man ska åka en längre bit led, ont i röven :D, samt att en re kan du kanske få lös i sommar kring 65 tusen :)) medans rr'en kommer kosta lite mer, men begade skotrar kommer sjunka i värde så in i hvete nästa år, och det kommer nog vara ännu svårare att få skotern såld tyvärr ;S men givetivs, båda är fina skotrar.

Hasse82

Aktiv medlem
28 okt 2007
86
0
6
krokom
Åker 600rr själv o har endast testat 08 800re o jag lägger min röst med lätthet på rr'en givetvis e re'n grym men 100 gånger bättre körställning mm på rr'en

Dalmasn

Välkänd medlem
27 aug 2007
136
0
6
Mora/Dalarna
Har inte kört lynxen, men kör 600 rr och kan säga att det är en grym skoter. Kör nerdrevat med 44 racingmatta och då klättrar den mycket bra. Rätt bestyckad går den hyfsat snålt ca 2,5-3 liter vid hårdkörning i lössnö. Har både voltat och rullat, med i stort sett endast kroppsliga skador.
Kan helt klart rekommendera 600rr.
De där lät nästan avgörande! Jasså så du har fått ner din så pass till 2,5-3Lmilen vid hådkörning!! De lät ju kanon! // Dalmasn

FreezingMoon

Medlem
4 feb 2008
26
0
1
Njurunda
Kör på snålt bestyckning och undvik långa fullgasrepor på sjöar etc för att den inte ska varmnypa, då får man ner förbrukningen. Ska man köra förgasare får man skruva lite beronde på vart man kör, temp, luftfukt etc, men de är det värt. Annars får man köra typ cfi eller sdi.

Dalmasn

Välkänd medlem
27 aug 2007
136
0
6
Mora/Dalarna
Kör på snålt bestyckning och undvik långa fullgasrepor på sjöar etc för att den inte ska varmnypa, då får man ner förbrukningen. Ska man köra förgasare får man skruva lite beronde på vart man kör, temp, luftfukt etc, men de är det värt. Annars får man köra typ cfi eller sdi.

okok! men långa fullgas repor? hur långa är dom då.. ja menar om man klättrar och ska upp för en lita länge backe med bra lut i så lär man ju hålla stummt om nöden kräver det. Ska man behöva vara rädd att den skär då?...

Sen vill jag be om ursäkt, Den här tråden skulle väll igenteligen varit på Allmänna forumet! fel av mig! .. Hoppas det inte sört allt för många :eek:

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
hej igen!

Ska fatta mig kort.

Jag väljer mellan Re -07a och Polaris 600rr (iq)

Vilken av dom ska ja ta om ni fick gå efter era erfarenheter? jag vill ha en driftsäker bra skoter, som tål mycket hopp och lek. Samtidigt som de ska gå att klättra me den uppför. Den ska ju tåla lite tuktning me, Typ att man kan rulla me den utan att allt blir skrot.
jag har inte testat varken lynxen eller iq:n .. Tacksamm för era svar!

Ps, Vill hällst ha serijösa svar, inte typ : polarisen för den drar allt!..

mvh Dalmasn.:)
600rr blir nog svårt att klättra med, ingen lössnömaskin direkt. Om man rullar så brukar ju styren och handtag bli lite krokiga oavsett maskin, men det är ju kanske med i beräkningen?

Dalmasn

Välkänd medlem
27 aug 2007
136
0
6
Mora/Dalarna
hehe.. ja jo lite krokigt får man väll räkna me att de blir. Men man vill ju inte att allt ska bli skrot. men den ser ju ganska kompakt ut.

Men klättringen?.. Alltså med en 44matta på en sån där så lär väll den skotta sig uppför ganska bra. (nu menar ja inte någa fjälltoppar me 70graders lutning och djup puder snö)!! Utan under lite hopp och lek på kullar och uppkörda backar. Jag sitter på en fläktis nu, och de är ju ganska svårt att leka å hoppa runt me den dirket de blir lite lutning och djupare snö... Oftast sitter man ju där. Sen så är ju motorn ganska svag..

men men! tack för din hjälp =) ps, vem var de som flyttade tråden till allmänna forumet?.. Kanon! ;)

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
jag har en fusion med 44as matta och den går ca lika bra i snö som en rr

man kan ju köra lite grann i snö så länge du har lite fart, men stannar du så är det bara att fundera på hur du ska ta dig lös

det man ser när man kör är att skotern har granska brant vinkel när man är i djupsnö, en längre maskin ligger ju som mer ovanpå i stället för i snön