Nya stötdämpare till Warrior 2007

150hp

Medlem
21 mar 2008
10
0
1
Var det på Sportsplaza du inte hittade nått? klicka på "yamaha OEM Accessories" sedan på "Yamaha OEM Accessories". Sedan är det bara att välja modell och årtal.

Dämparna hittar du på belts och shocks. Lycka till.

mrplasma

Välkänd medlem
6 okt 2007
197
23
18
Byn i Norrbotten
Nu har jag monterat GYT R dämparna fram.....ojoj vilken skillnad det blev! :)
Tidigare kändes det som om framdämparna levde sitt eget liv, nu känns de kontrollerade och styrningen blev oxå helt kanon...(Har dock aldrig justerat de gamla). Men möjligheten att kunna justera dämning och retur är ju helt rätt. Har förnärvarande ställt på standardinställningarna.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Nu har jag monterat GYT R dämparna fram.....ojoj vilken skillnad det blev! :)
Tidigare kändes det som om framdämparna levde sitt eget liv, nu känns de kontrollerade och styrningen blev oxå helt kanon...(Har dock aldrig justerat de gamla). Men möjligheten att kunna justera dämning och retur är ju helt rätt. Har förnärvarande ställt på standardinställningarna.
Låter bra.. Kanske blir sådanna då..:eek: Står i valet mellan dom o Foxfloat:hmmmm:

//Rasmus

Wazabi

Välkänd medlem
29 mar 2008
326
0
16
Piteå
Tjenare!

Jag har en Apex Warrior GT 07a som har GYT-R Dämparna fram orginal
samt den el justerade öhlinaren bak.

Jag skulle rekommendera Fox Float i framvagnen inte för att GYT-R dämparna är dåliga men jag tror Fox`arna reagerar betydligt snabbare tack vare luft istället för olja och gas.
Dessutom så är Fox Float betydligt lättare än traditionella dämpare med Fjäder..

Men det är bara vad jag skulle rekomendera.

Kan också säga att den El justerade Öhlinaren funkar kanon och det blir verkligen skillnad på hårdheten när man justerar den från styret.
Dock är den lite för mjuk för mig även på hårdaste läget när man kör hårt/fort längst fyffsat dåliga leder.
Men med en service på dämparen efter denna vinter säsong samt en Schimsning så blir det perfekt! ;)

/Wazabi

egoboy73

Välkänd medlem
2 nov 2005
128
0
6
KAlix
Nån som vet vart man ska lämna sin monoshock dämpare för en seriös renovering, och vad det ungefär kostar.
Jag har en Rage som jag nu smiskat drygt 1000 mil så dämparen börjar vara lite som en cykelpump.

Har även funderat en hel del på att köpa en Öhlinare från USA, någon som har gjort det och i sånt fall kan rekomendera nån firma?