X-trautrustning Sökes till RX Warrior

Ranchn

Välkänd medlem
22 feb 2005
372
0
16
Holmsund / Hällnäs
Någon som vet var jag kan hitta följande saker...
Jag har en RX Warrior LE -04.

Oerhört tacksam för länkar och tips

Pakethållare med rygstöd

Samt en analog klocka med vit bakgrund för 52mm inbyggnad och en tempmätare av samma märke

Samt denna burkrem. Är detta en originapryl eller är det ett hemmabygge?
Snyggt är det i alla fall.

Och till slut en adapter för vattentempgivare som passar kylarslangen.

charlie_one

Välkänd medlem
14 mar 2006
360
0
16
Norrbotten
Biltema har slangadaptern för 89,90 kr, tempmätare med vit botten 99kr, men tyvär ingen klocka .

Klicka på "bil", sedan "biltillbehör", sedan "bil el"

charlie_one

Välkänd medlem
14 mar 2006
360
0
16
Norrbotten
Jag har ca 25,5 mm slangar o det var inga som helst problem att montera 28mm adapter (den lila) på mina slangar, skulle nog inte ens vara problem att montera en 30mm adapter (blå) heller.

Däremot så tätar inte givaren så bra i adaptern (monterade min igår) och då dom flesta tempgivare är beroende av jord så kan man inte använda gängtejp.
Jag löste det med att helt enkelt använda megalock (flytande gänglåsning typ locktite) och lät det härda en timma före jag fyllde i glykolen igen (tömde bara så jag just kunde montera adaptern och inte skulle behöva lufta kylarna under skotern), läker inte en droppe nu.

Ranchn

Välkänd medlem
22 feb 2005
372
0
16
Holmsund / Hällnäs
Tackar, jag ska kolla vilken dimesion jag har på slangarna. Jag har för mig att det det handlar om 20mm (utvändigt)

Kom även på att det kanske är bäst att montera givaren där originalgivaren för varningslampan är monterad... ?
Tode ju bli rätt monteringsställe då.

Men jag har (just nu) ingen aning var jag den givaren är placerad.

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Kom även på att det kanske är bäst att montera givaren där originalgivaren för varningslampan är monterad... ?
Tode ju bli rätt monteringsställe då.

Men jag har (just nu) ingen aning var jag den givaren är placerad.
Givaren sitter på termostat huset om jag inte minns fel(var så på rx-1 iallafall).
Du måste göra en bryggning på den kabeln i såna fall,då den ingår i diagnos systemet,annars kommer det att visa felkod.
Jag blev iallafall rekommenderad att inte koppla bort original givaren.

Ranchn

Välkänd medlem
22 feb 2005
372
0
16
Holmsund / Hällnäs
Jag tänkte inte koppla bort originalgivaren, utan bara göra en "Y" (avstickare) till mätaren. vad tror ni om det?

Givaren sitter på termostat huset om jag inte minns fel(var så på rx-1 iallafall).
Du måste göra en bryggning på den kabeln i såna fall,då den ingår i diagnos systemet,annars kommer det att visa felkod.
Jag blev iallafall rekommenderad att inte koppla bort original givaren.