INSUGSGUMMINA HÖLL BARA CA70 MIL

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.279
85
48
Övik
Kan varmt rekommendera att inhandla boyesen hos www.sled-parts.com. Bra priser och kanonbra att ha och göra med. RAD 812-A heter korgarna till 793'an. HO'n minns jag inte, men kolla på www.boyesen.com

Gällande original gummina så har dom bytt utformning/gummiblandning 3 eller 4 gånger för att få det bättre, men ändå är det samma skit. På min icke HO motor släppte gummit på korgen som läpparna ska täta mot, så det blev en öppning som var ca 4mm hög och 15mm lång på vardera sida av korgen.

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16
Kan varmt rekommendera att inhandla boyesen hos www.sled-parts.com. Bra priser och kanonbra att ha och göra med. RAD 812-A heter korgarna till 793'an. HO'n minns jag inte, men kolla på www.boyesen.com

Gällande original gummina så har dom bytt utformning/gummiblandning 3 eller 4 gånger för att få det bättre, men ändå är det samma skit. På min icke HO motor släppte gummit på korgen som läpparna ska täta mot, så det blev en öppning som var ca 4mm hög och 15mm lång på vardera sida av korgen.
precis så såg mina gummin ut,tur man upptäckte de i tid!!!
blir till att köpa boyesen när löninga kommer. vill inte ha nå v-force.

_pesan_

Välkänd medlem
5 nov 2006
124
3
18
Överkalix
Vet någon vilka boysen rads som passar Rotax 800 HO nu då? Får ingen klarhet här?
Men det skulle kosta 275,95 USD och det blir omräknat till 1667.57SEK, alltså kostar dom här ca 200kr mer än ETT insugsgummi!Detta är på KJ Motorsports inkl. frakt, Boysen RAD ska jag köpa när jag får reda på vad som passar 800H.O.

Last edited:

_pesan_

Välkänd medlem
5 nov 2006
124
3
18
Överkalix
2stroke vet du vad Boysen Radsen som passar 800 H.O heter? Hittar det inte någonstans, får inte fram sidan sled-parts. :S på KJ motorsport får jag fram att dom heter 911-018? Men det kanske är bara till vanliga 800:an.

Sidan http://www.valuta.se/ är bra och se vad det blir för priser på saker från USA

Last edited:

_pesan_

Välkänd medlem
5 nov 2006
124
3
18
Överkalix
Nu har jag hittat all info jag behöver. Från Boyesens egen hemsida så skulle det kosta 2216.76SEK inkl. frakt. Helt okej pris tycker jag.

Last edited:

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16
Vet någon vilka boysen rads som passar Rotax 800 HO nu då? Får ingen klarhet här?
Men det skulle kosta 275,95 USD och det blir omräknat till 1667.57SEK, alltså kostar dom här ca 200kr mer än ETT insugsgummi!Detta är på KJ Motorsports inkl. frakt, Boysen RAD ska jag köpa när jag får reda på vad som passar 800H.O.
jag ha varit inne på att köpa likadana från sledparts men d stöp i att man inte begrip sej på beställningssidan,ha aldri beställt från utlandet över nätet förr. Hur e det me paypal?? e det nån som kan ge lite lätta tips??