Kylare på mxz

Dawn!

Välkänd medlem
16 dec 2007
184
0
6
kiruna
Hej.. polarens mxz. blivit hål i kylarn..
och undra om man kan göra nåt åt saken.. istället för att köpa ny?
tex svetsa? tacksammm för alla svar:D mvh kenny

Ante85

Aktiv medlem
29 jan 2008
64
0
6
Boden
Det beror ju på hur pass skadad kylarn är.
Men är det bara ett hål så går det bra att svetsa.
Polarn fick en reva av en mattdubb i kylarn i vinter och det gick fint å svetsa.

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
går alldelles perfekt att svetsa aluminum bet sj ca 100:- för att laga relativt stort hål och mycke billigare än att köpa en helt ny kyl

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
lite OT btw, men jag har hört att man kan laga bilkylare iaf med kanel, rätt lustigt =) men det är ju bara om cellerna är trasiga ;b

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Jag skulle ha lämnat kylaren till nån som kan svetsa alu, helst med tig. Men akut så fick jag ett hål i bilkylaren stort så jag fick in toppen på lillfingret. Jag hällde i vatten men det bara rann rätt igenom. Så jag köpte STP kylartätning på OK för ca 60spänn å slog i sen fyllde på med vatten.
Å ser man på, inom ett par sekunder så slutade det att rinna..
(Ja ja jag vet jag a byta kylare snart, men vaddå det håller ju än.)

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
visst fungerar det med kylar tätning men rek ej till kyl på skoter eftersom detta medel sätter igen vatten kanalerna i blocket även på bil så ska man undvika det iallafall på dom nyare bilarna så jag rek hellre att du svetsar det med en tig kan du göra det sj så sparar du in en liten slant men kan du inte så far till en svetsfirma så dom lagar hålet hls wildcat 1000triple