Äntligen har dom plockat in lite folk för skoterstölder

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Sv: Äntligen har dom plockat in lite folk

vad menar du? gäller det alla överkalixbor?

de kanske kommer egentligen från åre, arjeplog?

nämen det finns ju idioter som tror sig att tjäna på att sno saker..
man ska ändå inte stämpla hela byn för att tre personer av 500 snor skotrar? brottsligheten lär vara minst lika stor där du bor..

varje stad/by har sina skurkar.. det vet vi alla...
Var nog lite otydlig såg jag nu, Menar att de man hört så mycket om "skotertjuvarna från ö-kalix", kanske har blivit gripna nu = )

D

Deleted member 9532

Spänn upp armar och ben, ta en slägga, dräm till på bollarna och säg: Gefan i mina saker!!!

Idioter, varför kan inte de skaffa ett hederligt jobb och tjäna till sig saker som vi "dödliga" gör?

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, F*n vad lack jag blir!

S-Granberg

Aktiv medlem
10 dec 2007
88
0
6
Överkalix
Mycke "snack" om Överkalix ser jag... Skulle inte tro att de är värre än på något annat
ställe... Inte för att jag är på brottens sida,, tycker helt och hållet att dom ska ha sitt straff..

Det är synd att en av dom vackraste komunerna i Norrbotten ska smutskastas
pga att nån/några nöter håller på med sånt här!...

Nä.. Ni som inte har varit här, tycker jag ska komma upp hit i sommar och beundras över hur fint de är här...

D

Deleted member 9532

Mycke "snack" om Överkalix ser jag... Skulle inte tro att de är värre än på något annat
ställe... Inte för att jag är på brottens sida,, tycker helt och hållet att dom ska ha sitt straff..

Det är synd att en av dom vackraste komunerna i Norrbotten ska smutskastas
pga att nån/några nöter håller på med sånt här!...

Nä.. Ni som inte har varit här, tycker jag ska komma upp hit i sommar och beundras över hur fint de är här...
På sommarn kan man ju inte åka skoter ;)

charlie_one

Välkänd medlem
14 mar 2006
360
0
16
Norrbotten
Det finns rötägg i varje kommun i landet och i ett mindre sammhälle syns dom bara mer, tex lule, pite o skelefteå har säkert nästan garanterat fler antal rötägg än överkalix, det bor massor med bra folk i överkalix så varför inte prata om dom istället ¿¿

Och nej, jag kommer inte därifrån, blir bara less att det bara är det negativa om någånting som framförs som ihärdigast, precis på samma sätt som frilufts fantasterna gör mot skoterfolk och det finns nog knappast nån här som tycker om gnället från friluftsnissarna här, eller ¿¿¿

Men för tjyvar o banditer (oavsett bostads ort) så är sveriges strängaste straff allt för lindrigt !!!!!!!!!!