Viper tunnel på Rx-1 bulkhead..?

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
nej det går inte
:DVar inte så negativ:D
Killen vill ju uppenbarligen jobba ändlösa timmar i garaget, ge upp alla former av privatliv för några månader, ligga sömnlös om nätterna för att fundera på lösningar.
Han vill ju uppenbarligen plocka ner en rx-1 i molekyler. Den är inte bara hyfsat dyr, den är extremt komplicerat byggd också.
Han vill ju spendera alla lediga stunder under sommaren till att fila dit en tunnel från en viper.
Han vill ju uppenbarligen använda 10000-tals kronor på ett projekt som låter bra men i praktiken inte blir så mycket bättre än original.
Alla dom timmar han kunnat ligga och gulla med tjejen måste han ligga i garaget och mulla med skotern.
Han vill ju ha en sommar helt utan ekonomi, privatliv och frid. Med vilken rätt tar du ifrån honom det?

För att komma upp från sandlådenivå. Det är möjligt att passa in, men det krävs arbete och entusiasm, för att inte tala om tid och pengar. Anser du att du har allt det så ska du inte tveka en sekund.

Jag vill minnas ett projekt i snowriders papperstidning där de byggde om en rx-1 och bytte bort Yamahas knasiga lösning på den bakre delen av bandtunneln mot en del de hade beställt från usa. Jag tror att något liknande hade passat dig bättre. En av kommentarerna till bildtexterna av just den ombyggnaden var "Yamaha ville uppenbarligen inte att den skulle gå i lössnö" och "De gillar sina nya popnit-maskin på fabriken i japan":D

R

Robin

Jag ser då inga problem i att passa in viper tunneln på rx1an. Dom är båda anpassade för lika bred matta vilken bör betyda att dom är snarlika breda i tunnlarna.
Om viper tunneln inte går mot bulken så finns ju förslaget att kapa rx1 tunneln någon dm från bulken och nita på viper tunneln på den lilla bit av rx1 tunneln som finns kvar.
Eller kapa viper tunneln och använda den som en förlänging på rx1an.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
jojo men du har helt öppenbarligen inte mekat i en rx1a.
bulken är helt annars på dom skulle jag vilja säga.

ska lös med boggie osv på min vector pga att mattan har gått av.då kan ni få se bilder på hur tunneln ser ut.
men med en hel del kapning och ombyggnad får du säkert dit tunneln.

http://www.mountainperformance.com/tunnel.htm
finns bild hur det ser ut där

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Hehe,
Vilka svar...:hmmmm2:

Anledningen till att jag vill byta tunnel är att jag inte vill slänga på något fult förlängningskit..

Alltså ska jag på med en Mountain tunnel på en kort rx-1..!

Och ja, kommer riva ner istortsett hela min Rx-1 i sommar..

2anledningar

1. Vill se/lära mig hur det ser ut.
2. Ska modda och bygga om en del!

Rotax 447, Upp med bilder hur det ser ut där under!

//Rasmus

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Det går, tro inget annat. Men i mina ögon är det inte värt det extraarbetet.
Förövrigt är jag inte helt säker på att ett förlängningskit skulle se så fult ut.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Det går, tro inget annat. Men i mina ögon är det inte värt det extraarbetet.
Förövrigt är jag inte helt säker på att ett förlängningskit skulle se så fult ut.
Hum

Har kollat på lite bilder från en Rx-1 tunnel nu, Ser ju inte ut att vara så stor modifiktioner som behövs..

Skära ut lite hål och skära till lite vid bulkheaden så ere som bolt-on. =)

Ehh. får riva ner skotrarna i sommar och se mer hur det ser ut..?!
Man får önska sig större garage snart:cool:

Mvh Rasmus

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
:DVar inte så negativ:D
Killen vill ju uppenbarligen jobba ändlösa timmar i garaget, ge upp alla former av privatliv för några månader, ligga sömnlös om nätterna för att fundera på lösningar.
Han vill ju uppenbarligen plocka ner en rx-1 i molekyler. Den är inte bara hyfsat dyr, den är extremt komplicerat byggd också.
Han vill ju spendera alla lediga stunder under sommaren till att fila dit en tunnel från en viper.
Han vill ju uppenbarligen använda 10000-tals kronor på ett projekt som låter bra men i praktiken inte blir så mycket bättre än original.
Alla dom timmar han kunnat ligga och gulla med tjejen måste han ligga i garaget och mulla med skotern.
Han vill ju ha en sommar helt utan ekonomi, privatliv och frid. Med vilken rätt tar du ifrån honom det?

1. Varför så mycket inbalndat är ju gratis istort sett..?

2. Gör man inget lär man sig inget! Aldrig skruvat i en Rx-1 så jag måste ju lära mig.. Och det bästa sättet att lära sig är ju genom praktisk sysselsättning :beer:

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
1. Varför så mycket inbalndat är ju gratis istort sett..?

2. Gör man inget lär man sig inget! Aldrig skruvat i en Rx-1 så jag måste ju lära mig.. Och det bästa sättet att lära sig är ju genom praktisk sysselsättning :beer:
Tid är inte gratis ;)

Sen kommer ju följdfrågan, varför lång tunnel på en kort matta? :hmmmm2:
Aja, ska bli kul att se om du lyckas :)