Arctic Triple Tourings nöd stopp

FBK1932

Medlem
22 mar 2008
8
0
1
Hej någon som vet varför skotern går dåligt när man stoppar in kablarna till nödstoppen och den går bra när man drar isär kablarna,vad kan felet vara ??Den både baktänder och går bedrövligt

Last edited:

FBK1932

Medlem
22 mar 2008
8
0
1
Får kolla upp det.Skotern går bedrövligt + baktänder när man pluggar in kabeln.

Tack Tack

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Japp, sitter på mc 800 oxå, har kopplat bort min, är en kontakt nånstans runt styret, 3 kablar, en lila tycks jag komma ihåg. bara att dra isär den o kika om det blir bättre, går precis som beskrivning där då den racklar. Man kan bli galen innan man hittar felet. Dock så slutar stoppknappen på styret att funka då den är kopplad på samma kabel.

Nej, kan inte vara glappkontakt, isåfall omvänd glappkontakt, kresten är bruten då skotern går, och när den får kontakt så stannar skotern.

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
alla arctic cat har gashängs brytare och det är fel på gashängsbrytaren när skotern går sämre när du kopplar ihop kontakterna .. det är bara att byta ut den lossa gasvajern ta en liten skruvmejsel och peta bort märket mitt uppe på nödstoppknappen där under sitter en liten skruv lossa den sen lossar du skruven under gas handtaget och vrid upp gashandtaget under så sitter det små skruvar lossa dom sen så ska du få ut gashängsbrytaren och byta ut den sen gör du samma procedur som tidigare fast omvänd ordning sen ska det fungera hls wildcat 1000triple