viktförskjutning Vector LTX??

miketheman

Välkänd medlem
22 aug 2006
422
0
16
obbola
Har köpt en vector LTX och är riktigt nöjd...
Har en undran.
viktförskutningen i boggien kan man ju ställa max-min..
har ökat viktförskutningen på max men får inte upp skidorna????
kan man göra nått annat för att få upp skidorna???
jag vet att man inte ska ha skidlyft för dom blir dåliga på led (rakt fram i kurvor kan bli dyrt) men ibland är det riktigt härligt att få feta res...

HELP me

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Sv: viktförskutning??

Har du verkligen justerat åt rätt håll ? ;-) Faktum är att du kan glömma feta skidlyft ala lynx när du kör Yamaha. Inte ens min korta RX'1 med monoshock får feta res på leden... Fast du kan ju å andra sidan kasta på en turbo så lär det bli ändring... :)

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå

Får du verkligen inte upp skidorna alls ? Låter märkligt, växlar variatorerna som dom ska ?

miketheman

Välkänd medlem
22 aug 2006
422
0
16
obbola

jag har monoshock boggien jag med och längre matta än du så jag borde ju få den kraft i snön???
det är ju en ny 08 gått under 100 mil varav jag kört kanske 20.. så jag har ingen aning om dom växlar som dom ska men det förmodar jag eftersom den är ny. den går då skit bra.. jag har ökat viktförsjutningen det som går... ???

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå

Låter märkligt, jag har inga som helst problem att få dom till att lämna backen, dock så blir det aldrig några feta skidlyft ala lynx med 45 graders vinkel på led iaf ...

Du har väl en nyckel där det står max och min för justeringen ?

miketheman

Välkänd medlem
22 aug 2006
422
0
16
obbola

japp den nyckeln har jag och har skruvat ut den till max.. skulle vara kul med res

mrplasma

Välkänd medlem
6 okt 2007
197
23
18
Byn i Norrbotten

Jag har tyckt det är coolt med skidres tidigare, men en polares nya MXZ 800 R-08 fick mig att änra HELT uppfattning! Så fort han skulle dra på så reste den som en skållad häst.
Nog f.. är det bättre med kontroll och dessutom få all kraft ner i backen och inte 45 grader uppåt! Och så har man ju fyllt 37 år och kanske mognat en smula! :)

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com

Jag har tyckt det är coolt med skidres tidigare, men en polares nya MXZ 800 R-08 fick mig att änra HELT uppfattning! Så fort han skulle dra på så reste den som en skållad häst.
Nog f.. är det bättre med kontroll och dessutom få all kraft ner i backen och inte 45 grader uppåt! Och så har man ju fyllt 37 år och kanske mognat en smula! :)
Nerå, täntke samma sak när jag körde Polarens F7a med.. Men det vore roligt om man kunde få resa nångång, då man faktiska kan ställa in viktförskjutningen!:rolleyes:

miketheman

Välkänd medlem
22 aug 2006
422
0
16
obbola

vart sitter klackarna på vector LTX??? och kan man släppa på balataremmarna isåfall hur mycket??? man vill ju inte ha slidsen genom mattan..

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen

Finns inga klackar på yamma,det är det som kontrollstaget är istället för.
Vet inte om det gör så mycket att släppa på balataremmarna.
Kontrollstaget gör nog mera för skidlyftet.
Kanske dum idé att plocka bort staget helt?helt okörbar?
Hade faktiskt aldrig dom tankarna när jag körde mono boggie.

Wazabi

Välkänd medlem
29 mar 2008
326
0
16
Piteå

Jag har en Apex Warrior GT -07a
och jag har då inga problem att köra upp den på rullen bara det är bra fäste. på en vanlig skoterled så är det inte lönt, trycker man fullt så " slirar " det bara och skiderna lättar kanske 20-25cm om man får något fäste....däremot i snön om jag är någonstans och klättar så har jag problem att få ner skidorna...hänt X antal gånger att man kör fast/tar sig inte längre pga att den reser sig 50-60grader och man tappar fart och där står man.

Enda som är gjort på den är:
FettBrothers Heavy hitters variator kitt
No Slip driv hjul
44.5mm HK matta.

sen en massa andra grejjer men om inte utökar prestandan.

/wazabi

the_doctor

Aktiv medlem
10 apr 2008
80
0
6
Luleå

Själv hade jag en 06 rage med samma stag smäller det och låter illa fortfarande? Höll på och skruva på det där staget men fick den då aldrig att resa sig nå.. Det ända som hände var att man fick dåligt skidtryck så skoter vart läskig att köra.. Nu när jag bytte till rx1 an så kör man på hård led med bra skid tryck men kan ändå få grymma res ospårad blötsnö eller 5cm skare då.... perfekt när man vill åka puder också..