Matta, Prowler 440

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Har inhandlat en 600-twin till Prowlern och tänkte att den nya motorn skulle få arbeta lite bättre med en värre matta. Frågan är om jag får in en 307x38x38 matta i Prowlern eller om jag får nöja mig med 32mm om det ens går in? :boring:
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
njae inte jag heller, men tror inte det är många som köper dyra matter till dom där skotrarna. alal ägare är antingen 50 + och behöver inte mer matta, eller 13 år och tycker att det "duger" ändå.
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Målet är att få en "One of a kind" och då är det så stora kammar som möjligt som gäller. Om det gick att bekräfta att en 38mm funkar vore det trevligt!

Har ju redan en zl600-motor som skall lyftas i :D
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
ditt chassie är detsamma som på ext 550, ext 580, panter 440 osv. och dom kan då ha 38mm kammar, hade jag då på min, så om inte någon mongol har tryckt in större drivhjul så ska de gå.

ananrs kan jag ju ge dig ett tips som förmodligen ändå kommer komma 15 gånger i tråden om ja inte säger det (fugerar ungifär lika bra som hästbajs, men de går ju)

Ta en kloss i den tjocklek som du vill att kammarna ska va ( i detta fall 38) osså trycker du den igenom tunneln framme vid kylaren/drivhjulen. Och ryms den där så ryms ju även kammarna (jättesmart tycker vissa i klappar med händerna och är stolta, men nej, de är mest bara drygt och irrterande)

Så mitt tips är att köpa en 38as matta. Och för de andra har jag en motorplatta som passar i din skoter, som är byggd för 600an.

Sen tycker jag att du ska lyfta ner 600an direkt istället för att vänta till sommaren som du skrev på snowperformance, för de tar inte mer än 30-40 minuter att ta ut din motor (om du är ovan) och nån timme att slägna in den nya=)
 

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
ditt chassie är detsamma som på ext 550, ext 580, panter 440 osv. och dom kan då ha 38mm kammar, hade jag då på min, så om inte någon mongol har tryckt in större drivhjul så ska de gå.

ananrs kan jag ju ge dig ett tips som förmodligen ändå kommer komma 15 gånger i tråden om ja inte säger det (fugerar ungifär lika bra som hästbajs, men de går ju)

Ta en kloss i den tjocklek som du vill att kammarna ska va ( i detta fall 38) osså trycker du den igenom tunneln framme vid kylaren/drivhjulen. Och ryms den där så ryms ju även kammarna (jättesmart tycker vissa i klappar med händerna och är stolta, men nej, de är mest bara drygt och irrterande)

Så mitt tips är att köpa en 38as matta. Och för de andra har jag en motorplatta som passar i din skoter, som är byggd för 600an.

Sen tycker jag att du ska lyfta ner 600an direkt istället för att vänta till sommaren som du skrev på snowperformance, för de tar inte mer än 30-40 minuter att ta ut din motor (om du är ovan) och nån timme att slägna in den nya=)
han saknar cdi box och tändspole till sin nya motor och ska även skifta chassie till ett fräschare chassie som han har sedan tidigare detta är uppgifter från han genom mej eftersom han drar till fjälls :ciao::ciao:
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Hade du delarna som behövs? Det kan vara intressant. Hur är prisläget? Ta det gärna via privata meddelanden.
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Drar upp tråden för att få bekräftat om jag fortfarande kan ha 9 kuggars drivhjul med 38mm matta eller om jag måste byta ner till 8 kuggars. Har en 38mm på gång nu.
 

Blizzard467

Välkänd medlem
21 jan 2008
158
0
6
Robertsfors
Går nog även att dreva ner den ännu mer men då rekommenderar jag ett nytt variatorkitt för att undvika övervarvning. fast vet ej om variatorkitt till prowler 440 finns. annars om du är en höjdare inom bearbetning av metall så kan du nog fixa det själv.