Jaha då har man fått sig ett haveri på nya skotern. Tur att hela påsken och påsk veckan hann averkas i Kebne fjällen innan det hände. Sista svängen när jag var 2 km från stugan så small det som f-n under huven.
Stannade lite skakis :afraid:för att försöka klura ut vad som hänt. Maskinen gick perfekt inte ett missljud. Fortsatte hem och på vägen kom jag på att något måste ha åkt in i fläkten.
Öpnnade sido kåpan och såg direkt att toppen på den formgjutna plast kanalen som går till fläkt inloppet har spruckit och galler å hela skiten är borta. 2 vingar på fläkten är åxå borta och ligger under huven tillsammans med andra sorgliga rester.
Alla som har en rotax550 bör KOLLA detta så det inte händer er.
Nu ska vi se vad Lundström går för när det ska repareras mitt i säsongen
Stannade lite skakis :afraid:för att försöka klura ut vad som hänt. Maskinen gick perfekt inte ett missljud. Fortsatte hem och på vägen kom jag på att något måste ha åkt in i fläkten.
Öpnnade sido kåpan och såg direkt att toppen på den formgjutna plast kanalen som går till fläkt inloppet har spruckit och galler å hela skiten är borta. 2 vingar på fläkten är åxå borta och ligger under huven tillsammans med andra sorgliga rester.
Alla som har en rotax550 bör KOLLA detta så det inte händer er.
Nu ska vi se vad Lundström går för när det ska repareras mitt i säsongen