Byta styre

Rikke_h

Medlem
26 aug 2007
26
0
1
Skellefteå
Som rubriken lyder så är de dags för styrbyte, ska även byta handtagsvärmare till snopros 20wattare. Hur har ni gjort för att inte värmen ska smyga ut efter alu styret? Eltejp först, handtagsvärmare, handtag? Tacksam för alla tips som kan ges:)

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
det spelar ingen roll ifall det leder iväg värmen.
viktiga är ju att du får fast handtagsvärmarna igen så dom verkligen sitter samma med handtagen.

jag har limma fast mina värmare i styret och sen dragit nått varv vid varje kant med tygtejp sen dragit över ett par nya handtag och sedan ståltråd runt handtagen som jag dragit åt för att sitta.

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
det spelar ingen roll ifall det leder iväg värmen.
viktiga är ju att du får fast handtagsvärmarna igen så dom verkligen sitter samma med handtagen.

jag har limma fast mina värmare i styret och sen dragit nått varv vid varje kant med tygtejp sen dragit över ett par nya handtag och sedan ståltråd runt handtagen som jag dragit åt för att sitta.
Som ovanstående talare sa, roll spelar det ju? Han vill ha mer värme åt fingrarna då aluminiumet tar nästan all värme..

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
ja jag har då inte märkt nått och jag har bytt styre.
hur du än gör så transporteras ju värmen in i styret fast du fyller styre med byggskumm.

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
ja jag har då inte märkt nått och jag har bytt styre.
hur du än gör så transporteras ju värmen in i styret fast du fyller styre med byggskumm.

har också bytt, till ett fatbar och man känner ju knappt värmen längre jämfört med innan :(

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
Aluminium leder värme BRA mycket bättre än stål så självfallet skall du lägga något varv eltejp.

finnepojken

Aktiv medlem
14 apr 2008
68
0
6
luleå
jag hade eltejp,värmare,handtag slutade med att när jag skulle ta bort handen hade handsken smällt fast i handtaget bränt sönder allt tog bort eltejpen och ny värmare så började de funka skit bra trodde först de var nå elfel men de vare inte bara eltejpen man inte får stoppa dit;D

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
jag hade eltejp,värmare,handtag slutade med att när jag skulle ta bort handen hade handsken smällt fast i handtaget bränt sönder allt tog bort eltejpen och ny värmare så började de funka skit bra trodde först de var nå elfel men de vare inte bara eltejpen man inte får stoppa dit;D

Det där tror jag inte på, för du smälter inte en handske med handvärmarna. Enda chansen är om spänningsregulatorn är trasig, då får du typ 70-80 volt i handtagen å då blir det varmt! Har själv haft det problemet ett par gånger.

Och eltejp har jag kört med så länge jag haft handvärmare, både på enduro/crosscyklar samt snöskotrar och har aldrig haft nått problem med det

finnepojken

Aktiv medlem
14 apr 2008
68
0
6
luleå
Det där tror jag inte på, för du smälter inte en handske med handvärmarna. Enda chansen är om spänningsregulatorn är trasig, då får du typ 70-80 volt i handtagen å då blir det varmt! Har själv haft det problemet ett par gånger.

Och eltejp har jag kört med så länge jag haft handvärmare, både på enduro/crosscyklar samt snöskotrar och har aldrig haft nått problem med det
tro behövs inte men de är iaf jävligt sant