Slö indy 500 classic

Sirhansson

Medlem
28 mar 2008
20
0
1
Har lite problem med min indy 500 classic 89:a. Känns som att den inte riktigt ger fullt drag vid stillastående start + att toppfarten inte är den bästa. Vid toppfart spelar det ingen roll om man har 3/4 dels gas eller fullt går inte fortare, nästan sämre på fullt. Det låter som att den inte varvar ur, men varvräknaren står på 8000. Toppar runt 100-110, något snabbare än kompisens gls 3500.

Nyligen gått ner till 270 i huvudmunstycke, stiften är härligt mjölkchoklad bruna och den startar lätt på 1-2 draget.

Kan det vara varitorerna som spökar? Har inte så bra kolla på dessa.

indy sport

Välkänd medlem
1 jan 2000
206
0
16
47
vilhelmina
men ta o kolla om vikterna håller på att om du måste fixa nya vilkter o vilkt armar kanske
o sen om fjädern börjar bli dåligt

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Hur växlar variatorerna?jämt och fint?när är dessa servade?låter dom illa?

Men en liten sak att tänka på är det varma vädret&föret kan ju ha rätt stor inverkan på maskinens prestanda.

Speciellt då det är en 500cc snurra så kan det tryta lite med orken på vårkanten.
om det inte förstås är nåt som bara dykt upp så där över natten förstås.

Sirhansson

Medlem
28 mar 2008
20
0
1
Köpte skotern för någon vecka sedan, så när/hur variatorerna är servade vet jag inte. Men dom växlar mjuk och låter inte. Att de går tyngre i detta fina slaskväder förstår jag också, men den var likadan då de var skare.

Visst ska variatorerna inte smörjas? Utan bara rengöras?
Får ta å kika över dom till helgen.

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Köpte skotern för någon vecka sedan, så när/hur variatorerna är servade vet jag inte. Men dom växlar mjuk och låter inte. Att de går tyngre i detta fina slaskväder förstår jag också, men den var likadan då de var skare.

Visst ska variatorerna inte smörjas? Utan bara rengöras?
Får ta å kika över dom till helgen.
Visst,rengör dom bara och titta så allt verkar ok.
växlar den ut helt?rita ett streck med en tuschpenna på primärvariatorns ena skiva och se om/hur mycket som försvinner vid en fullgasrepa.

då ser du om variatorerna växlar ut helt

Last edited: