Högre Hastihet=Lägre Hastighet

  • Trådskapare Deleted member 9532
  • Startdatum
D

Deleted member 9532

Visst är det så, men jag kör inte 120 när hastighetsgränsen är 110, antingen kör jag 110 eller bra mycket foratre än så. Ligger man i 100 på 90-väg så är det för att trafikrytmen är så, inte för att vinna tid.
Håller med dig där. Det är helt meningslöst att köra lite fortare för att vinna tid då man oftast bara tjänar några minuter.
Sen stannar man och käkar, lite senare för att pissa osv.

Man får ändå köra om samma ***** husvagn 32 ggr under en resa på 72 mil ;)
 
D

Deleted member 9532

om det nu inte spelar någon roll så kan vi väl komma över ens om att alla bara kör max 50 :aetsch:
Haha, årets utmaning!
Vilket fordon man än kör och hur långt man än åker, så ska man hålla 50!
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
jag skämtade :rolleyes: det finns inget värre än dessa ***** värdelösa mottrafikanter som anser att jag ska köra 80 o de ska leda kön, när man sedan kör om dem så ökar de farten för att försvåra om körningen o ger fan i å blända av i mörker .

det har till och med hänt att dumm *****ade bilister börjat preja när man klipper dem med hojjen.tur det inte e som i usa för då hade jag nog haft en deserteagle cal 50 o avrättat dessa idioter som försöker döda mej,

man skall visa hänsyn i trafiken och köra med förstånd men när självutnämnda poliser tar lagen i egna händer går det åt helvete.

jag är notorisk fort körare men bara på 90 o över ,det brukar kunna gå uppåt 270kmh vilket inte är någon annans problem än mitt om om jag skrotar ,då jag gör detta på tider då vägen är typ tom bara jag o lite trastar som ju kan göra ont om man bröstar dem .jag anser verkligen att trafik situationen dvs intensitet o väglag skall vara det som avgör hur fort det är lämpligt att köra.så givet vis kör jag 80 om det är ett jävligt väglag men det är inte ofta det är så jävligt

20 30 50 70 bör man respektera för vem vill ha på sitt samvete att man kört ihjäl någon annan tex barn, cyklist bara för att vinna några minuter
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
20 30 50 70 bör man respektera för vem vill ha på sitt samvete att man kört ihjäl någon annan tex barn, cyklist bara för att vinna några minuter

Båge kör man inte för att vinna tid utan för att det är det roligaste sommarnöjet med byxorna på! :)
 

Motorbreath

Välkänd medlem
19 mar 2006
346
0
16
0923
Det är för långt mellan verkligheten och de som bestämmer. Tror de verkligen att vi här uppe ska kunna ha samma väglag som Lissabon?

Bort med vägsaltet, lägg pengarna på att bygga riktiga vägar istället för dessa kostigar vi har idag.
 
D

Deleted member 9532

Det är för långt mellan verkligheten och de som bestämmer. Tror de verkligen att vi här uppe ska kunna ha samma väglag som Lissabon?

Bort med vägsaltet, lägg pengarna på att bygga riktiga vägar istället för dessa kostigar vi har idag.
Kostigar är väl lite underdrift. Såna bra vägar har vi inte i sverige!:bootyshake:
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
det är lite kul att läsa i tidningar, tv nyheterna o vägverketsrapporter om att norrlänningarna ofta kör stora bränsle slukande suvar o ytterst få små miljöbilar :eek:
till att börja med så skulle vi få enorma problem med framkommligheten om vi försökte köra omkring i 2 dm snö med dessa småbilar, i den saltade moddsrängen skulla man antagligen köra fast.
men vv chefen i norrbotten har ju inte körkort :eek: så vad ska hon veta,man behöver tydligen inga kunskaper om fysikens lagar på den posten.

någonting måste hon ju vart bra på efter som hon bevisligen fått jobbet :rolleyes:
kan det ha med 6 att göra
 
D

Deleted member 9532

Allt som har med politik att göra är för det mesta skitsnack känns det som.
Miljöpartiets ledare/språkrör (vem det nu var) vill förbjuda människor att köra SUV i storstan när han själv kör en sådan!
Vad har han till försvar?

"Jag behöver bilen när jag åker till mitt landställe, det är faktiskt grusvägar där"


Men hallå? Vafan menar han? Är han den enda i Sverige som har landställer med en grusträng som väg?

Jag fattar inte vad idioterna i Sverige politiska vafandetnuheter håller på med?

(ursäkta min upprörda ton och mitt fula språk, men nu är jag arg!)