Vill lära mig mer om variatorer, är rätt grön på området så om nån har någon bra länk till nån sida eller kanske någon kan förklara lite så är jag mer än tacksam:ciao:
Fel tråd, va? =)jag har haft en Zl 600- 00och dämparen där var precis som din.
jag köpte en Öhlinare och satte i blev som en ny maskin
Jag är lite dålig på engelska, finns det någon svensk sida som beskriver det lika utförligt?
http://www.tordsmotorservice.com/artiklar.phpJag är lite dålig på engelska, finns det någon svensk sida som beskriver det lika utförligt?
Nu förutsätter jag att du inte har alltför mycket grejor att laborera med.Har suttit och läst igenom artiklarna nu men jag kan inte påstå att jag kan variatorn utan och innan ändå. Om man vill ha mera acceleration från botten vad ska man göra då tex? Vilken av variatorerna ska man ändra på då? Säkert en dum fråga men frågar man inget för man inget veta:hmmmm:
Men då orkar ju inte motorn dra som det är nu.Man ska alltså släppa på fjädern för mer acceleration...som skotern går nu så känns det som att den växlar ut för fort och orkar inte acca förräns runt 7000 varv, då händer det grejer (har en tråd i arctic avd om det)Jag gillar att ha mycket acceleration, toppfart är jag inte så intresserad av. Men över 100 får den gärna göra. Så jag ska alltså släppa fjäder i sekundären ett eller några hack för att få mer acc?
Tycker hellre att du ska testa spänna fjädern nått hack.Man ska alltså släppa på fjädern för mer acceleration...som skotern går nu så känns det som att den växlar ut för fort och orkar inte acca förräns runt 7000 varv, då händer det grejer (har en tråd i arctic avd om det)Jag gillar att ha mycket acceleration, toppfart är jag inte så intresserad av. Men över 100 får den gärna göra. Så jag ska alltså släppa fjäder i sekundären ett eller några hack för att få mer acc?