Ryckfritt Skoterdrag

stikkan

Ny medlem
9 apr 2008
2
0
1
Jag söker ett skoterdrag som funnits på Blocket vintern 2007 Den skall heta det "ryckfria skoterdraget Glido " Finns det någon som vet vem som tillverkar eller säljer det. Jag har sökt överallt

Stikkan

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
31
luleå/Ösd/Storåbränna
Annars finns det ju ett skoter drag som kallas TH Draget. Dock har jag alldrig hört talats om Glido.(Men det är jag de) Har hört att TH draget ska vara bra :

//Tommy

Freddan Rev 800

Välkänd medlem
9 dec 2005
636
4
18
Skellefteå
www.partybandettba.se
Fundera noga innan du köper...
Visst det funkar kanon när du drar men... Det är skitsvårt att "bara haka lös släden på sjön". För att inte tala om att få dit det igen...

Men ska man koppla på kälken på hösten och eventuellt ta av den på våren är det en kanonprodukt.

Detta är min erfarenhet och det har lett till att draget allt som oftast får stanna hemma i stugan, tyvärr...

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Fundera noga innan du köper...
Visst det funkar kanon när du drar men... Det är skitsvårt att "bara haka lös släden på sjön". För att inte tala om att få dit det igen...

Men ska man koppla på kälken på hösten och eventuellt ta av den på våren är det en kanonprodukt.

Detta är min erfarenhet och det har lett till att draget allt som oftast får stanna hemma i stugan, tyvärr...
Håller helt med !

Jag har haft det sk. TH-draget i snart 4 säsonger, och visst är det ryckfritt och så men det är alldeles för bängligt att ta av och på kälken/pulkan då du står någon annanstans än hemma på plan fast mark !
Dessutom har det en förmåga att riva kläder.... :(

Mao. jag rekomenderar INTE TH-Draget !

Jag kommer att montera Kula/handske till nästa säsong :)

.