hur får man lös dom

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
hehe löskunnig?
du har lagt tråden i ski-doo forumet.......

men för att svara på din fråga så brukar det gå att trycka in en mejsel i handtaget och sen spruta olja/5-56 osv i glipan som uppstår mellan mejsel och styre.
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
hehe löskunnig?
du har lagt tråden i ski-doo forumet.......

men för att svara på din fråga så brukar det gå att trycka in en mejsel i handtaget och sen spruta olja/5-56 osv i glipan som uppstår mellan mejsel och styre.
hehehe, stavkunnig?....

Spruta in någon olja, var noga med att ta bort det avfettning innan du sätter dit de nya! Ta då såpa så glider dom på bra och sitter!
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Grovsnus är nog närmast det rätta svaret. Men annars funkar flytande kväve och sen tar du en hammare efter att ha doppat handtagen i kvävet och sen är det bara att slå. Då borde handtaget som förmodligen är gjort i nått sorts gummi spricka och gå sönder. Har man otur kanske styret också går sönder.
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
ta tryck luft och pressa luft under handtagen och slit försiktigt:p
Brukar funka bäst för mig med pillra in blåsmunstycket under och blås samtigt som du drar utåt och och vrider funkar klockrent för det mesta, sen vid montering använder jag mig av hårspray funkar även det klockrent först kletigt sen som ett ett lim sitter fint:D Lycka till
 
B

Biosteel

men vadå jag får av mina utan problem bara man sätter på handvärmaren på högsta och sen drar fram o tebax ngr ggr :S