M5 Lr Crossfire 5

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
sitter uppe i björkliden och tänker på vilken skoter man ska köpa, kollar på en crossfire 5 -07, samt en m5 mest troligt en -06 då ! men frågan är svår med tanke på att m5 ser jäkla fin ut spreciellt 06:an fast frågan är hur mycket bättre den är än m5 -05:an? och om man köper en m5:a vad ska man byta då? tex dämpare lr liknande? har hittat en crossfire 5 som hade fox dämpare på för en rimlig peng ! samt en fin m5 fast en 05:a, här är några som jag har sett ! vad tycker ni?
http://www.blocket.se/vi/15399031.htm?ca=1_8_s

http://www.blocket.se/vi/15605695.htm?ca=1_8_s

http://www.blocket.se/vi/15514130.htm?ca=1_8_s

gärna snabba svar! för snön försvinner snart =)

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Köp en -06as M5! Jag har haft en M5 -05a och det var en skitrolig skoter, saknar den som fan ibland, mycket roligare än F6an när det är mycket snö och lite brant! Skillnaden mellan årsmodellerna är väl mest att -06an har EFI vilket jag ser som en stor fördel, rätta mig om jag har fel...?

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
Det är jäkla sant. men har hört att den bluddrar? fast man måste kanske byta dämpare ? i boggien? frågan är ju vad man ska köpa för dämpare?

B

Biosteel

jag har hört att 05 M5 är ett jäkla rackel chassi mässigt ? vore jag du skulle jag ha ta C5 :) mkt trevligare efter led och mer att trycka med :)

B

Biosteel

för personligen sitter jag på en -06 m5 och kan säga att den e underbar och chassit e rikitigt stabilt fast ja ha bytt motor på den :) men en C5 skulle vara hur kul som hellst att ha :) dessutom verkar dom vara riktigt utvecklade

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Jag tror inte att du behöver byta dämpare för att dra kälke.
På den tiden drog jag timmerstöttingar lastade med med som mest 700 kg utan något annat än fästesproblem.

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
ska ju inte köra så mycket max lite bensin och en skalback !!!! fast då kanske c5 bäst? fast man vill ju åka i snön och leka!

tottomannen

Medlem
18 feb 2005
32
0
1
Jag har en M5 -06. Skitnöjd med skotern, men den bluddrar som sagt lite under 5000 varv, men det går att leva med tycker jag. Det är den absolut smidigaste skotern jag någonsin kört, i lössnö så räcker det nästan att tänka på vart man ska så bär det iväg åt det hållet. Skitkul att köra pudersvängar med och leka i största allmänhet. På led så funkar det också tycker jag, men attack 20-mattan känns lite hal i sidled, det vill gärna gå på ställ i kurvorna. Jag kör med originaldämpare både i boggi och framvagn, tycker det funkar helt OK faktiskt. Motorn kan kännas lite trött på lägre varv, men kommer man bara upp lite i varv så känns den definitivt större än en 500 på 80 hk. En till fördel är soppaförbrukningen, jag har inte fått den att dra över 2 l/mil hur jag än plågat, vid snäll ledkörning så hamnar jag runt 1,7 l/milen. Detta jämfört med Polarisen jag hade tidigare, som drog upp mot 5 liter/mil. ;)

D

Deleted member 9532

Har jag missuppfattat något eller är det ovanligt att Arctic har back?

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
CrossFire 500

Köp en CrossFire 500 du kommer inte ångra dig !

OBS !! Om du tänkt köra mycket hårt eller hoppa mycket osv med den så glömm inte skaffa original förstärkningar till chassiet....
Annars så har du ingen vacker maskin snabbt ! :bawling: :bawling: :bawling:

.