Varmgång nytromodeller?

CARL-ARNE

Medlem
6 mar 2006
8
0
1
Hålland
Hej!
Har en Nytro RTX som har varmgångsproblem.
Om det är bökig körning = det går sakta så tänds lampan.
När Nytron får sträcka ut är det inga problem.
Motorn i Nytron är helt underbar, vilket klipp.
Tycker det är skit av Yamaha att skippa kylelementen som satt under fotstegen.
Har också en Phazer RTX. Inga problem alls.

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
Jag har en Nytro Mtx och jag har aldrig haft problem men varmgång med min när jag har varit ute och kört, jag har även dragit sladd efter den några gånger och även dragit pulka och det har fungerat mkt bra. Elfläkten som sitter på kylaren verkar hjälpa till med kylningen väldigt bra. Enda gången den tänt lampan för varm motor är en gång då den gick på tomgång i ca 20 minuter.

apex07

Medlem
14 apr 2008
32
0
1
hej
lånar tråden lite. Har en rx1 er sp -07. Den går varm väldigt ofta när jag drar pulka(20-40km/h).
men det har även hänt utan pulka när jag ligger mellan 30-50km/h.Det har varit bra med
snö och inte så varm tempratur.Mycket irreterande. Någon med samma problem?
Ska det inte gå att köra sakta med en rx1?Vad göra?

BMd

Välkänd medlem
31 dec 2005
254
1
16
I bilen
hej
lånar tråden lite. Har en rx1 er sp -07. Den går varm väldigt ofta när jag drar pulka(20-40km/h).
men det har även hänt utan pulka när jag ligger mellan 30-50km/h.Det har varit bra med
snö och inte så varm tempratur.Mycket irreterande. Någon med samma problem?
Ska det inte gå att köra sakta med en rx1?Vad göra?
Monterat isrivare?
Hade samma problem på min RS Venture. Monterade isrivare och det försvann. Sprutar för lite på kylelementen.

Lone

Välkänd medlem
1 jan 2000
168
0
16
51
Gällivare, Sverige
Tips:

Kontrolera att ni inte har luft i kylsystemet, ja de skall avlufta automatiskt, men det verkar inte som om det alltid fungerar som det skall.

PS. Vid pulkdragning runt 20km/h sent på våren med hårda spår får man nog leva med lite varmgång imellanåt.