REV 800 -06 varvar ej ut!!!

errinator

Medlem
29 dec 2005
6
0
1
piteå
har en rev 800 06 som bara vill varva ca 7200, trodde ja hade hittat felet då ja öppnade primär variatorn, ena rullen hade gått sönder. köpt nya delar och montera fast men har fortfarande samma problem. provade klicka upp variatorn till läge 5 å de blev lite bättre den varvade nästan ut men orkade ej hålla i de när de tog imot.. någon som har nån förslag?
den e lite grisig under grenröret å en skruv e borta kan de ha nått att göra med detta? har dock haft skruven där borta långt innan felet upstod!

4

426H

Sv: varvar ej ut!!!

Kan vara så att du håller på och elda upp kolvarna. Om grenröret sitter löst drar den tjuvluft där och går för snålt.

deji

Välkänd medlem
Sv: varvar ej ut!!!

skruva loss raveportarna och kolla så att dom funkar som dom ska, så kan du passa på att rengöra dom samtidigt! för om dom inte funkar som dom ska så brukar det vara fenomenet som du beskriver!

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
Vad ska den varva för att få ut maximalt med hk?
för -05 är det 8200 om jag inte minns galet.. mest effektkring 7500..

http://www.m-performance.com/Grafik/Dynobilder/sd/renegade-800.jpg

Det jag reagerar på när man kollar graferna på m-performance är att rave portarna öppnar tidigt..
I jämförelse med gröna maskiner..Kanske lite mer exakt med wire istället för vacuum.

Edit: Lynx 800 av -08 årsmodell hade 8150 i maxvarv enligt instruktionsboken...

Men då är den specad för 98 oktan vilket jag inte vet om din -06a(eller min -05a) är?

Last edited:

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Är det mest effekt vid 7500 så är det ju 7500 den ska ha som växlingsvarv och maxvarv ...

Allt över och under gör ju att man tappar hästkrafter.