Du borde ha en AG44A2 Motor i din pantera
Cdi bytte jag själv i fjol pga blödder och dyligt
Jag kunde inte begripa vad felet var för någonting.
Det sitter bla annat en kondensator inne i cdi boxen som brukar gå ner sig i värde efter ett tag
kolla tändspolen först på primärsidan vit/blå kabel och svart kabel
Där ska du ha ca 0,33 ohm +- 15%
kolla tändspolen på sekundärsidan gänga av tändhattarna
annars blir värdet fel eftersom tändhattarna har motstånd i sig.
mät mellan tändkabel till tändkabel där ska du ha 3500 ohm +- 15%
sedan kan du ta isär kontaktstycket som kommer från motorn / tändplatta
mät mellan röd och svart där ska du ha 148 ohm +- 10%
mät sedan mellan vit och röd 1.9 ohm +- 10%
mät sedan mellan grön och jord på motorn där ska du ha 31.2 ohm +-10%
det är tändlägesgivaren som ger cdi puls när den ska skicka gnista
fick svag gnista med en annan cdi ,sen köpte jag en ny och med den blev jag utan gnista helt och hållet sen provade jag den andra igen och hade inte gnista med den heller
.kan man mäta upp en cdi box på nåt enkelt sätt