Rave 550F -08/07 köptips?

Wildboy

Medlem
28 jan 2008
26
0
1
Hejsan , jag har tänkt länge och jag undrar vad folk tycker om dom här skotrarna!. jag är en riktig tok kör som en galning då det gäller hopp , inget för skidres&burkningar osv , det jag vill veta är chassiet så stabilt som det sägs det är och är dämpningarna"orginal" bra?

Och om ni vet

-Bränsleförbrukning
-Tyngd?.

Mvh Dennis.

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Sv: Rave 550F -08/07

Jag väger ca 70kg och jag lyckades få den att bottna den 08 jag testade, och då kör jag inte extremt på nåt sätt bara sportigt..
Dock chassit är stabilt och det är väl relativt billigt att få dämpare omschimsade , ej ljusterbar/klickers på 550.

Den ska väga 215 otankad. Drar väl något runt/över 2 liter.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Sv: Rave 550F -08/07

Jag väger ca 70kg och jag lyckades få den att bottna den 08 jag testade, och då kör jag inte extremt på nåt sätt bara sportigt..
Dock chassit är stabilt och det är väl relativt billigt att få dämpare omschimsade , ej ljusterbar/klickers på 550.

Den ska väga 215 otankad. Drar väl något runt/över 2 liter.
Är dom renoveringsbara på 550f ?

Svårt att chimsa isåfall.

sampe71

Medlem
30 aug 2006
30
0
1
Väja
Tjo! Jag har en -08! Kan bara säga så här:
Chassit är kanon! Kanon för hopp o lek!!! Är lätt och KÄNNS verkligen lätt, stabil o välbalanserad i luften!
Jag väger kring 75kg och jag tycker dämparna funkar bra! Men det märks dom mattas rejält efter en säsong, (gått ca 170mil nu!) men det antar jag är väl ganska normalt!? Dom är isärtagbara/renoveringsbara! Så det är ju lätt och billigt att renovera/chimsa om efter eget tycke och smak!
Bränsleförbrukning tycker jag är rätt ointressant, så himla olika mellan förare och körsätt! Men min har dragit ca 2l/mil(lugn ledåkning) som minst, och strax under 4l/mil som mest(INTE lugn ledåkning:evil:)!
Jag har drevat ner den 3kugg till 18/43 (21/43 org) och bestyckat ner den 2 steg till240MJ (260 org) rätt nyligt, så jag vet inte vad det gjorde på bränsleförbrukningen, men JÄKLAR vilket HELT annat klipp det blev i skotern!!!:rock: Plus att den inte bluddrar och går orent nu!
Jag kan iaf rekommendera ett köp!

Lycka till!!!

Stoltzen

Medlem
12 dec 2007
34
0
1
Bergsjö
Tjo! Jag har en -08! Kan bara säga så här:
Chassit är kanon! Kanon för hopp o lek!!! Är lätt och KÄNNS verkligen lätt, stabil o välbalanserad i luften!
Jag väger kring 75kg och jag tycker dämparna funkar bra! Men det märks dom mattas rejält efter en säsong, (gått ca 170mil nu!) men det antar jag är väl ganska normalt!? Dom är isärtagbara/renoveringsbara! Så det är ju lätt och billigt att renovera/chimsa om efter eget tycke och smak!
Bränsleförbrukning tycker jag är rätt ointressant, så himla olika mellan förare och körsätt! Men min har dragit ca 2l/mil(lugn ledåkning) som minst, och strax under 4l/mil som mest(INTE lugn ledåkning:evil:)!
Jag har drevat ner den 3kugg till 18/43 (21/43 org) och bestyckat ner den 2 steg till240MJ (260 org) rätt nyligt, så jag vet inte vad det gjorde på bränsleförbrukningen, men JÄKLAR vilket HELT annat klipp det blev i skotern!!!:rock: Plus att den inte bluddrar och går orent nu!
Jag kan iaf rekommendera ett köp!

Lycka till!!!

Blev det mycket skillnad när du drevade ner den? Hur mycket lägre blev toppfarten ?

Aquafresh

Aktiv medlem
6 apr 2008
78
0
6
jag tycker då dämparna verkligen är bra, åkte bak på en kompis och han höll full gas på väldigt guppig led och den slog då aldrig igenom.
var en 08 för övrigt.

Vicke

Välkänd medlem
29 mar 2007
274
0
16
Men varför ska du köpa en Rave 550 om du är en "galning" och endast är ute efter att hoppa??

Köp isf en skoter som har t.ex. en boggie som är gjord för att plågas och framför allt en med större motor!