Det där är ju en supersvår fråga vi har ju inte en aning vad du kan.Är det krångligt att byta drivhjul och matta själv? lr är de lättast att bara lämna in den på verkstad å låta nån kunnig göra det?
hm, aa de förståss ne men ja kan inte så speciellt mkt om skotrar men ja tänkte lite på om de var mkt jobb också?Det där är ju en supersvår fråga vi har ju inte en aning vad du kan.
Men för att svara på frågan så är det inte svårt alls. Tillgång till press?
aha, aa men de blir nog till att lämna in den till nån kunnig med press dåHelt klart enklast är ju att lämna axeln och hjul in för att pressa på dem eftersom du själv inte behöver lyfta ett finger.
MEN det går fint att byta hjul själv också UTAN press, nu vet jag inte alls hur drivaxeln är utformad på vectorn men jag bytte drivhjul på min skoter på ca 1timme utan press, inkluderat i den timmen var även att jag dessutom fick ta bort ena hjulet en gång pga att jag la det i fel riktning.
Men då håller den.......köp skidoos non slip hjul kostar bara hälften av vad pirat non sliparna gör ska passa fast axeln e lite grövre på yamahan som allt annat som dom slänger på sina skotrar